فریدون کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در ندیمشک اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل همه گیری کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی‌های بین بخشی ادارات و دستگاه‌های دولتی در شهرستان اندیمشک در حال اجراست.

وی به آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی از نیمه دوم آذر ماه تا پایان اسفند در اندیمشک اشاره کرد و افزود: شناسایی افراد مشکوک به کرونا، رهگیری بیمار و اطرافیان، انجام تست سریع در منزل و همچنین حفاظت از گروه‌ها از اقدامات خدماتی در طرح شهید سلیمانی است.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر همانند سالمندان، مادران باردار و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی، سرطانی و بیماران کلیوی از دیگر خدمات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اندیمشک است.

وی افزود: در این طرح تیم‌های رهگیری و مراقبت در منزل، تیم‌های نظارتی و حمایتی در سطح همه نقاط شهری، روستایی، عشایری شهرستان اندیمشک حضور فعالی دارند.

کاظمی با اشاره به انجام ۶۶۵ تست برای تشخیص سریع بیماران کرونایی در منزل، عنوان کرد: تاکنون ۷۸۰ مورد بیمار کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی رهگیری و در منزل مراقبت شده است.

رئیس مرکز بهداشت ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر، نیروهای داوطلب بسیج و بسیج جامعه پزشکی، تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از رفتارهای پرخطر در حوزه کرونا، اجتناب از دورهمی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها مؤثرترین راه‌ها برای کنترل شیوع کرونا و همیاری مردم با طرح شهید سلیمانی و مدافعان سلامت است.

به گزارش خوزپرس، شهرستان اندیمشک از شهرهای پیشگام در اجرای دستورهای ستاد کرونا برای مهار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان خوزستان است.