محمود عرب نژاد در گفت و گو با خوزپرس درباره راه اندازی اولین پایانه صادراتی ماهی در شوشتر اظهار داشت: اولین پایانه صادراتی ماهی گرم آبی خوزستان در شهرستان شوشتر راه اندازی می شود که این اقدام با تلاش و پیگیری های فرماندار جوان و حمایت های بی دریغ سردار گیلانی با نگاه به توسعه اشتغال راه اندازی می شود.

وی افزود: در این پایانه صادراتی عمده فروشی، خرد فروشی و سوترین و بسته بندی در برنامه احداث و ساخت وجود دارد.

مدیر عامل آبزی پروران و ریس نظام صنفی کشاورزی شهرستان شوشتر بیان کرد: سهامداران این پایانه، آبزی پروران و اعضای تعاونی هستند و با سرمایه های خودشان قصد راه اندازی این پایانه را دارند.

وی به اشتغال جوانان در این بخش اشاره کرد و‌گفت: با راه اندازی این پایانه بخشی از اشتغال جوانان در شهرستان تامین می شود طبف برآورد اولیه بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

عرب نژاد با اشاره ایجاد یک فرصت استثنایی برای آبزی پروران شوشتر تصریح کرد: این زمین به مساحت ۶ هکتار توسط منابع طبیعی با هدف ایجاد یک پایانه صادراتی محصولات شیلاتی در جنوب غرب کشور برای اولین بار به شرکت تعاونی آبزی پروران شوشتر واگذار شده است تا این فرصت استثنائی در اختیار آبزی پروان قرار بگیرد.

وی به تلاش ها و حمایت های فرماندار و‌نماینده شوشتر اشاره کرد و گفت: با تلاش و پیگیری مهندس پنبه دانه و حمایت های سردار گیلانی برای ایجاد یک پایانه صادراتی مجوز های لازم از سازمان شیلات کل کشور و موافقت اصولی راه اندازی این بخش مهم در خوزستان صادر شده است.

مدیر عامل آبزی پروران و ریس نظام صنفی کشاورزی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: از تمام پرورش دهندگان و تولید کنندگان محصولات آبزی و شیلاتی تقاضا دارم نسبت به عضویت در تعاونی آبزی پروران اقدام نمایند، چرا که این زمین و این فرصت استثنایی در شهرستان شوشتر و استان خوزستان برای اولین بار در جنوب غرب کشور به وجود آمده است و در صورت عدم حضور و عضویت در تعاونی ما به هیچ عنوان نمی توانیم فردی را بدون عضویت در تعاونی سهامدار این پایانه صادراتی کنیم، لذا از همه تفاضا داریم در این اقدام با ما برای توسعه همکاری کنند.