به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه شب به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۳ آبان در نشست با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خوزستان و دانش‌آموزان نخبه استان در محل استانداری بیان کرد: با اهتمام دولت و اجازه رهبر معظم انقلاب امسال ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز اختصاص می‌یابد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه قصد دارد این میزان اعتبار را با ارز ۱۵۰ هزار ریالی یعنی در کل مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ما پرداخت کند که ما نپذیرفتیم.

استاندار خوزستان افزود: برخی کارشان نظرشان بر این بود که کار فاضلاب اهواز را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بسپاریم و من هم پذیرفتم. فاضلاب اهواز نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه است. امیدوارم سال آینده، ۵۰ میلیون یورو دیگر به ما بدهند تا حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز را حل کنیم.

مسوولان به امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارند

وی ادامه داد: مسوولان به امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارند و من بیشتر از همه مسوولان استان نیاز به تذکر و ارشاد دارم. رسول اکرم(ص) هیچ وقت خود را از مشورت کردن محروم نمی کرد لذا ما باید در این مسیر گام برداریم.

شریعتی با بیان اینکه من و دفترم آماده میزبانی از دانش‌آموزان هستیم و همواره سعی کردم پاسخگوی این قشر باشم افزود: با پیگیری انجام شده سه هزار تبلت خریداری کردیم که شاید مورد رضایت برخی نبود اما با این وجود تمام تلاشم را برای حل مشکلات دانش آموزان انجام می‌دهم.

اعلام کردم حتی یک تبلت هم در اختیارم قرار ندهند

استاندار خوزستان در پاسخ به سوال دانش‌آموزی که این تبلت‌ها چگونه توزیع می‌شود گفت: کار من تامین منابع مالی است و نظر دادن در این مورد را به کارشناسان می‌سپارم؛ من حتی اعلام کردم که یک تبلت هم در اختیار من قرار ندهند و با یک برنامه ریزی اصولی آنها را در اختیار افراد مستحق قرار دهند.

وی در پاسخ به پرسش دانش آموزی مبنی بر اینکه چرا رتبه استانداری خوزستان در کشور ۳۱ شده است بیان کرد: این رتبه بر اساس شاخص‌های ارزیابی درون سازمانی است اما متاسفانه برخی از جهات دیگر به این موضوع نگاه می‌کنند. در این رتبه بندی برخی شاخص‌های عمومی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفتند و اگر مسوولان استان موارد لازم را در سامانه بارگذاری می‌کردند اکنون رتبه بالاتری داشتیم.

شریعتی ادامه داد: ما در شاخص‌های عمومی از یک هزار امتیاز، ۷۳۴ امتیاز و در شاخص‌های اختصاصی ۸۴۰ امتیاز کسب کردیم. پارسال در شاخص‌های اختصاصی رتبه اول و در شاخص‌های عمومی ششم شدیم لذا این رتبه ها عملکرد سازمانی را نشان می‌دهد، البته این گونه نیست که ما به این موارد اهمیت ندهیم.

بودجه خوزستان قابل ملاحظه نیست

وی در پاسخ به سوالی که بیشترین بودجه کشور متعلق به خوزستان است گفت: بودجه خوزستان بودجه خوبی است اما قابل ملاحظه نیست. بودجه عمرانی ما در پارسال ۳۲ هزار میلیارد ریال بود که برای استانی همچون خوزستان عددی نیست البته حدود ۱۲ هزار میلیارد آن از محل سه درصد نفت تامین می‌شود و چون صادرات نفت در تحریم بود تنها ۲۰ درصد از این مبلغ به ما اختصاص پیدا کرد اما با این وجود تلاش می‌کنیم تا مشکلات استان برطرف شود.

استاندار خوزستان خطاب به دانش آموزان بیان کرد: نباید به دنبال تخریب دیگری باشیم بلکه باید دست در دست هم داد تا کشور از شرایط موجود خارج شود.

بهره‌برداری بیشترین کلاس درس 

وی با بیان اینکه در ۲ ، سه سال گذشته بیشترین کلاس درس را در خوزستان به بهره‌برداری رساندیم گفت: پارسال یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس در خوزستان ساخته شد و امسال تاکنون نیز یک هزار و ۱۰۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است اگرچه عقب افتادگی استان در این زمینه زیاد است.

در این نشست برخی از دانش آموزان به ارایه مشکلات خود پرداخته و درخواست‌های خود را از استاندار مطرح کردند.

همچنین در این نشست از فرزند شهید مدافع حرم محمد کیهانی به عنوان دانش‌آموز نمونه تقدیر شد.