یادداشت مجتبی خلیلی سردبیر خوزپرس، احتمالاً خیلی از ما با حساسیت فصلی در واپسین روزهای زمستان به ملاقات بهار رفتیم و آب‌ریزش بینی، عطسه و سرفه را در روزهای بهاری زمستان خوزستان تجربه کردیم.
حالا با ورود مهمانی ناخوانده از کشور چین بازار حساسیت فصلی اندکی گرم‌تر شده و مهم‌تر از گذشته به نظر می‌رسد در این گیر و داد بازار شایعات هم به راه افتاده و تیغ تیز شایعه به هر سمت که برود راهی برای فرد به جز خانه‌نشینی باقی نمانده است.
یک شهروند که با او هم‌صحبت شدیم و نخواست نام او بیان نشود در ارتباط با بازار شایعات توضیح می‌دهد.
وی گفت: صبح مثل هر روز به محل کار رفته بودم و چون به گرد درختان و آب‌وهوای این فصل حساسیت دارم چند عطسه و سرفه کردم و همین عاملی شد برای ترس همکاران و دوستان در سرکار و برای آرامش همکارانم به خانه برگشتم و خانه‌نشین شدم.
شهروند تصریح کرد: حساسیت فصلی به ۲ یا ۳ روز برای درمان نیاز دارد و با بازاری که از شایعات به راه افتاده و ترسی که اطرافیان از بیماری ویروس کرونا دارند، مانده‌ام که در این ۲ یا ۳ روز چه باید کرد.
 این مصاحبه از خیال خویش و از رویدادهای این روزهای داغ بازار شایعات و سرمنشأ شایعات لحظه‌ای و تندباد سخت که بسیاری از ما را به دلیل عدم آگاهی دچار تیغ تیز شایعات کرده بر گرفته‌شده است.
خطرناک‌تر از بیماری کووید ۱۹ یا هیولای سخت کرونا عدم آگاهی من‌وتو و آگاهی‌بخشی خواص به عموم جامعه بوده که به علت عدم اطلاع با صحبت‌هایی خلاف واقع و تندباد شایعه به هر طرف که بازار شایعات اراده کند برخی از ما را با خود خواهد برد.
آگاهی بخشی تنها راه برون‌رفت از کووید ۱۹ و هیولای کرونا است و باید با پیشگیری، شناخت ویروس تلخ این روزهای جهان به مصاف شایعات تلخ و انجام زندگی آرام و ایمن خود رفت و ادامه داد.
شناخت ویروس کووید ۱۹ و راه‌های انتقال آن ما را از شر این بیماری و شایعات پیرامونی آن رهانیده و به‌جای ترس و تلخ ساختن روزها بر خویش کام بیماری کرونا را تلخ و شایعه‌سازان را نامید سازیم.