رضا روشن پور سرپرست جوان، پر تلاش و ارزشی هیات ووشو کلانشهر اهواز که با حضور موثر خود توانست تحولی چشم گیر در ووشو اهواز ایجاد کند در گفت و گوی دوستانه با خبرنگار خوزپرس، اظهار کرد: هیات ووشو اهواز سالها بود بدون فعالیت و در خلاء به سر میبرد اما با کمک خداوند، اساتید و ورزشکاران هر چند با تعداد اندک و به زحمت ولی توانستیم فعالیت هایی را شروع کنیم و در همین مدت محدود مسابقاتی را در چند رده برگزار کردیم، هرچند کم و کسری های زیادی وجود دارد اما برای شروع مجبور به فعالیت بودیم.
روشن پور گفت : تمامی هزینه هایی که تاکنون برای هیات شده است، به صورت شخصی و از جیب خودم بوده و از هیچ ارگانی هیچگونه کمکی به هیات نشده است.
او با اشاره به درخشش در مسابقات اخیر قهرمانی بزرگسالان آقایان استان بیان کرد: ما توانستیم با درخشش قهرمانانمان با اختلافی بسیار کم و نفس گیر با دو طلا یک نقره و یک برنز به مقام نایب قهرمانی استان برسیم، با وجود اینکه میتوانستیم قهرمان مسابقات باشیم اما راضی هستیم چون قسمت این بوده و چیزیست که نمیتوان به عقب بازگشت.
روشن پور گفت : تیم اهواز در این چند سال نتوانسته بود روی سکو برود ولی امسال با کمک مربیان خوب و ارزشمندی همچون آقای حسن جلیزی، سید عیسی موسوی و دیگر عزیزان توانستیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا برای ریاست هیات استان نامزد شده یا خیر پاسخ داد : بله بنده برای ریاست هیات استان کاندید شده ام اما متاسفانه هیچ چیز سر جای خودش نیست و اتفاقات خوشی را پیش بینی نمیکنم چون همه چیز به صورت کاملا مهندسی شده به اجرا در آمده به طوری که ریاست قبلی استان با وجود اتمام حکم ریاستش هنوز در هیات حضور پیدا میکند و حتی احکامی را برای افرادی صادر میکند که این امر خلاف قانون و مقررات است و نکته بعدی این است که ایشان بازنشسته است و طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان نه میتواند سرپرست باشد و نه کاندید و خیلی پیش از اینها باید از این پست استعفا می کرد، اما متاسفانه ایشان به دنبال گزینه خودش میباشد و مجمع به صورتی چیده شده که آرا به سمت گزینه مورد نظر ایشان سوق پیدا کند.
سرپرست کنونی هیات ووشو اهواز، افزود : در آینده ای نزدیک به صورت موشکافانه از مسائلی در مورد انتخابات و مجمعی که قرار است برگزار شود سخن خواهم گفت اما اکنون صلاح نمی‌دانم حرفی بزنم.
روشن پور در ادامه تاکید کرد: ووشو استان به هیچ عنوان وضعیت مساعدی ندارد و نیاز به خون تازه دارد. بنده تنها یک سوال از ریاست محترم هیات استان دارم که آیا در ۱۵ سال حضور شما در راس هیات استان نباید این هیات یک تالو فیلد و یک سکوی ساندا در مرکز استان داشته باشد؟
آیا وضعیت سالن استان که منبع درآمد هیات است را مورد بررسی قرار داده اید؟ چرا هیچ لیگی در استان برگزار نمیشود؟ این جو جاسوس وارانه در جامعه ووشو حاصل چیست؟
او با با بیان اینکه از نظر بنده هیچ بهانه ای نمیتواند ضعف ها را پوشش دهد، اظهار کرد: ۱۵ سال زمان کمی نیست و این ضعف مدیریت هیات بوده که زیر ساخت های ووشو استان قدرتمند که نشده هیچ رو به نابودی هم رفته اند.
روشن پور در ادامه گفت: چندین بار قصد استعفا از هیات اهواز را داشتم اما به خاطر مواردی که الان قصد بازگو کردنشان را ندارم از اینکار صرف نظر کردم ولی هنوز هم به این موضوع فکر میکنم و این تصمیم گیری در این مورد را به آینده موکول میکنم.
او درباره اوضاع کنونی ووشو بیان کرد: به علل متعدد از جمله مدیریت دیکتاتور مانند ریاست هیات ورزشکاران و بسیاری از اساتید ووشو اهواز و استان یا خانه نشین شدند یا به سمت رشته های دیگر رفتند و این موضوع کار ما را بسیار سخت میکند ولی همواره تلاش میکنیم همه این عزیزان را به آغوش ووشو بازگردانیم و از تجربیات و مشاوره های این اساتید در پیشبرد اهداف هیئت استفاده کنیم.
روشن پور یکی از دغدغه های کنونی را ایجاد فضایی برای گسترش بخش تالو دانست و تصریح کرد: این بخش در حقیقت با بی مهری بسیاری روبرو شده و در این بخش خیلی ضعف داریم و این را هم عرض کنم که فقط این مشکل مختص به اهواز نیست و در کل استان با مشکل روبرو هستیم که امیدوارم بتوانیم تالو اهواز و خوزستان را به سطح اول کشور برسانیم.
او افزود: باز هم تاکید میکنم که واقعا ووشو استان از درون بسیار تخریب شده و اوضاع نابسامانی دارد و با این اوصاف که انتخابات به این صورت در حال مهندسی شدن هست بعید می‌دانم ووشو به آرامش برسد چون همان ساز و کار و تفکر به دنبال ماندن هست که باید به داد این رشته پر مدال رسید. رشته ای که بدون شک خوزستان میتواند در آن جزو قطب های کشور باشد.
روشن پور در پایان اظهار کرد: در آخر از همه عزیزانی که به بنده تا امروز صادقانه کمک کردند و من را همراهی کردند سپاسگزارم و آرزوی موفقیت برای همه ورزشکاران عزیز دارم.