به گزارش خوزپرس از شوشتر، این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری در گفت‌وگو با وبدا شوشتر اظهار داشت: بیمار خانمی ۴۴ ساله با داشتن چهار فرزند بوده است که با علائم خروج ادرار بدون اختیار از مثانه به پزشک مراجعه کرد، وی زیر نظر پزشک متخصص زنان بود و به دلایل حاد شدن خون‌ریزی‌های رحمی به‌اجبار رحم وی خارج‌شده بود ولی پس‌ازاین عمل جراحی به عارضه سوراخی کف مثانه مواجه شده بود که این عارضه باعث خروج بدون اختیار ادرار از مجاری اداری می‌شد.
 دکتر امین شوهانی افزود: این بیماری به دلیل عوارض بسیار نامناسبی که ازنظر اجتماعی به وجود می‌آورد به «سرطان اجتماعی» معروف است، زیرا بیمار به‌اجبار باید برای طهارت هرلحظه اقدام کند و بومی نامطبوع ادرار همیشه از وی استشمام شده و بیمار را از نظر جسمی و روحی به شدت آزار می دهد.‌
 این متخصص و جراح کلیه و مجاری اداری خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این عمل برای رفع عوارض در جنوب کشور بسیار کم انجام‌شده است و بیشتر بیماران در این زمینه به اصفهان مراجعه می‌کنند زیرا در این زمینه اصفهان مرجع به شمار می‌آید و این عمل نادر حداکثر ماهی دوبار در این شهر انجام می‌شود.
 وی با اشاره به‌سختی این عمل جراحی تاکید کرد: این عمل نادر بیش از شش ساعت به طول انجامید و با موفقیت کامل انجام شد، در این عمل جراحی دکتر سبزی‌وندی متخصص و ارولوژیست بیمارستان شهدای شوشتر نیز من را همراهی کرد و همکاری بسیار نزدیکی در اجرای عمل جراحی داشتیم.
 شوهانی خاطر نشان کرد: خانم دکتر ضرغام فوق تخصص جراحی ارولوژی بانوان نیز در اجرای این عمل جراحی مشاوره‌های لازم را اخذ کردیم و عمل جراحی موفقیت‌آمیزی انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیمار با بهبودی کامل در حال زندگی عادی است و همه عوارض و علائم پیش‌ازاین عمل در وی برطرف شده است.
بر اساس این گزارش، درصورتی‌که این عمل جراحی در شوشتر انجام نمی‌شد بیمار باید با این علائم بسیار آزاردهنده راهی شهرهای خارج از استان خوزستان می‌شد و برای عمل جراحی علاوه بر مشکلات تأمین هزینه‌های عمل جراحی مشکلاتی مانند تردد به سایر شهرها و …. را نیز متحمل می‌شد.