به گزارش خوزپرس به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت، موسی شاعری شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت با گرامیداشت هفته بزرگداشت دولت اظهار کرد: کشور در شرایط اقتصادی بدی به سر می برد و بخش عمده ای از درآمدهای شهردای به عنوان نهاد عمومی دولتی کاهش پیدا کرده و در شهر اهواز به خاطر اضافه شدن شرایط فوق العاده شاهد افزایش حقوق کارکنان بودیم که این موضوع هزینه های جاری شهرداری را افزایش داده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در پروژه شهید کجباف میدان چهارشیر سابق در دو شیفت انجام می شود، افزود: در حوزه درآمدی کارهای جدی را انجام و اقدامات خوبی صورت گرفته و بالای ۶۷۰ هزار مترمربع از خیابان های اهواز را آسفالت کردیم.
شهردار اهواز تصریح کرد: آن چیزی که مشاهده می شود، شمع کوبی است ولی در کارگاه روزانه سه قطع سیگمنت تولید می شود.
شاعری گفت: شهر اهواز نیاز به روح، رنگ و لعاب دارد و بعد از فضای سیلاب ایستگاه های پمپاژ و فضای سبز بسیاری آسیب دید ولی امروزه عملیات آبیاری فضای سبز اهواز با شکل خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: البته مشکلات بسیار زیاد است و قطعا مردم انتظار ندارند که مشکلات انباشته و گسترده طی سال های گذشته را در مدت زمان کوتاهی حل کنیم.
شهردار اهواز بیان کرد: کاشت تعدادی نخل بالغ بالای سه متر ارتفاع را درفصل کشت برای اهواز درنظر داریم و آب نماهایی که خراب شده بودند را بازسازی و در مرحله اول برای بلوار کارگر نیز برنامه ریزی احداث آبنما داریم.
وی تصریح کرد: در بحث قطار شهری بنا بر خلع ید پیمانکار داریم تا کار را به شکل و نحوه دیگری پیش ببریم چون کیسون جفای زیادی در حق اهواز کرده است.
شاعری گفت: موافقتنامه اجرایی ۳۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه سازندگی خاتم برای تقاطع میدان دانشگاه و جمهوری برای یک سالن ورزشی بزرگ که در توافقنامه ذکر شده باید سه شیفته کار کنند.
شهردار اهواز ادامه داد: وضعیت آسفالت اهواز یکی از مطالبات اصلی مردم شهر است و فاضلاب و سیلاب تأثیر جدی روی آن گذاشته و برای همین محله به محله شروع کردیم.
وی گفت: مشکل فاضلاب اهواز مربوط به شهرداری نیست و لایروبی کارون و مدیریت رودخانه نیز بر عهده سازمان آب و برق و روشنایی شهر نیز برعهده سازمان توزیع برق است.
شاعری اضافه کرد: بهسازی خیابان نادری و امام نیز در دستور کار مشاوره است و کاشت درخت نخل و نصب سایه بان های خیمه ای و تداوم عبور و مرور خودرویی به بحث گذاشته شده و بعد از مشورت با مشاور، کارشناسان و شورای ترافیک نتیجه را با اجرای عملیات به سرانجام می رسانیم.
شهردار اهواز گفت: نورپردازی پل ها به دلیل روح بانشاط تر داشتن شهر اهواز در دستور کار است و رنگ آمیزی پل سفید نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: دستگاه هایی مثل شرکت گاز و آب و فاضلاب برای ترمیم شبکه خود حفاری می کنند، وظیفه خودشان است که کار بازسازی و ترمیم آسفالت را انجام دهند.
شاعری بیان کرد: مثلا شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف شهر حفاری داشته و آسفالت را رها کرده و هیچ ترمیم و روکشی انجام نمی دهد.
شهردار اهواز ادامه داد: ۸۰ درصد شبکه فاضلاب شهر اهواز فرسوده و متأسفانه در ۳۰۰ نقطه بالازدگی فاضلاب داریم و قطعا در بارندگی امسال با مشکل مواجه می شویم.
وی گفت: مسئله پارکبان های غیرقانونی و افرادی که به صورت شخصی نسبت به اخذ هزینه از شهروندان اقدام می کنند باید از سوی فرماندار به عنوان مسئول شورای تأمین و همچنین نیروی انتظامی پیگیری شود.
شاعری اضافه کرد: در شهرهای تبریز و تهران وجود آبسردکن با توجه به خنک بودن این شهرها جوابگو است ولی در شهر گرمی مثل اهواز موتور آبسردکن ها جوابگو نیست و در عین حال کیفیت آب شرب اهواز مناسب نیست.
شهردار اهواز بیان کرد: در شهر اهواز کمبود سرویس بهداشتی وجود دارد و مشکل عمده مردم در مرکز شهر است ولی در این نقطه فضایی تحت تملک برای ساخت سرویس بهداشتی نداریم.
وی با بیان اینکه تعداد اتوبوس در شهر اهواز بسیار کم و حدود ۱۳۰ دستگاه در مدار است که برنامه ریزی شده تا به ۱۵۵ دستگاه برسد، گفت: در کشور کارخانه تولید اتوبوس نداریم و از سال ۹۲ دولت هیچ یارانه ای برای این کار اختصاص نداده و برای خرید خارجی به واسطه تحریم ها دچار مشکل هستیم.
شاعری با اشاره به مدار برگشتن ۲۰ دستگاه اتوبوس دست دوم ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های هنری در حال احداث ایستگاه های متفاوت و فانتری در دو منطقه شهری هستیم که در آینده نزدیک آن را به کل شهر تسری می دهیم.
شهردار اهواز گفت: برای حضور شهروندان در ایستگاه های اتوبوس نیز یک اپلیکیشن طراحی و با نصب GPS بر اتوبوس ها ساکنان نزدیک به هر ایستگاه امکان رصد زمان رسیدن اتوبوس را دارند تا سر تایم بدون توقف حضور پیدا کنند.
 وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران مناطق حتی دو ماه حقوق نگرفتند، ادامه داد: کارکنانی که حقوق معوق دارند مربوط به مدیریت های قبلی است ولی تلاش کردیم تا در زمان فعلی هیچ حقوقی معوق نشود و حقوق های معوقه قبلی را نیز به تدریج پرداخت می کنیم.
شاعری گفت: در مهدیس مردم مطالبات بسیاری دارند و اینکه چه دستگاه ها و تعاونی هایی به وظایف خود عمل کردند در جای خود ولی وقتی زیرساختی مثل آب و فاضلاب یا گاز هنوز فراهم نشده امکان آسفالت نداریم.
شهردار اهواز در پایان گفت: هر نقطه ای در اهواز که شبکه آب و فاضلاب آن بروزرسانی شده باشد، آسفالت آن نقطه را انجام می دهیم.