به گزارش خوزپرس از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد روز یکشنبه در نشست شورای اداری خوزستان با اشاره به  تلاقی آب و فاضلاب در برخی مناطق خوزستان و ایجاد مشکلاتی در آب شرب شهروندان اظهار داشت: پس از انتقال این موضوع به مقام معظم رهبری، ایشان به رئیس‌جمهوری برای رفع مشکل آب و فاضلاب استان خوزستان دستور رسیدگی فوری را دادند.

وی گفت: در بازدیدهایی که از محله های مختلف استان و به خصوص شهر اهواز داشته ام برخی فکر می‌کنند چون عرب هستند برای اشتغال مشکل دارند و به من می گویند که با فلان مدرک تحصیلی همچنان بیکار هستند و تنها به خاطر قومیتشان شغلی به آنها داده نشده است و این  در حالی است که این موضوع در استان عینیت ندارد  و این حرفی است که دشمن به جوانان این استان القا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اختلاف در میان اقوام کشور را یکی از فتنه های دشمنان برشمرد و گفت: نباید اجازه سوء استفاده به دشمنان را بدهیم و بحث اختلاف قومیتها تنها با کار و تلاش مسئولان قابل حل و فصل می باشد.

امام جمعه اهواز افزود: مشکلات اقتصادی در خوزستان خاص مردم عرب نیست و در بسیاری از مناطق خوزستان از جمله مناطق لر نشین نیز مشکلات بسیاری وجود دارد  و ضرورت دارد با اشتغالزایی در بخش های مختلف زمینه کاهش آمار بیکاری در استان خوزستان را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تنها نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد شایسته سالاری است و وظیفه مسئولان نیز این است که به همه قومیت ها و اقوام توجه داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به همایش بزرگ اربعین حسینی در خوزستان گفت: اربعین بزرگترین مانور عالم تشیع است و در عالم هیچ اجتماعی با شکوه تر از آن نمی یابیم، این اجتماع مردمی است و هیچ چیز آن دست ما نیست چرا که با تبلیغ نمی شود  مردم را در صحنه آورد،  وقتی جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در یک مسیر قرار می گیرند بدین معناست که قلبهای آنها را کسی دیگر متوجه حضور خود کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بحران های اخیری که استان خوزستان با آن درگیر بود گفت:  در چند ماه اخیر سیل بنیان کن وارد استان شده بود اما با تلاش گروههای مختلف  از جمله دستگاههای اجرایی، سپاه، بسیج، روحانیت و …جلوی آسیب های بیشتر آن گرفته شد.

وی بیان کرد: با توجه به هشدارهایی که از هم اکنون برای سیل در سال آبی پیش رو داده شده است لازم است مسئولان متولی تمهیدات لازم را برای سال آینده  مهیا کنند و نسبت به استحکام بخشی سیل بندها توجه لازم را داشته باشند.