به گزارش خوزپرس از شوشتر،چندین سال متوالی است که مردم شوشتر از وضعیت پارک کردن خودروهای سنگین در خیابان ها و محله های سطح شهر گله مند و ناراضی هستند و یکی از مهمترین دلایل عدم جمع آوری این ماشین الات نبود پارکینگ مجهز برای استقرار این ماشین آلات بود.

 

در تیرماه سال گذشته پارکینگ شبانه روزی مجهزی در ورودی جاده مسجد سلیمان توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی آماده و تجهیز شد تا فضا برای استقرار ماشین آلات سنگین مهیا شود.

    

 

این پارکینگ کاملا ایمنی و با نصب دوربین های مدار بسته و نگهبان ۲۴ ساعته وبا نرخ بسیار پایین مدیریت می شود، اما امروز در شهرستان شوشتر حمایت از سرمایه گذاران فقط تبدیل به یک رویا شده است و علی رغم هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان (بدون احتساب زمین) توسط این سرمایه گذار، این دغدغه و گله مندی مردم برای توقف این ماشین آلات در سطح شهربه دلیل عدم توجه مسئولان برطرف نشده است.

بسیار قابل توجه است مسئولان از جمله فرماندار بومی شوشتر خود قبل از تصدی در فرمانداری به عنوان یک عضو شورای شهر این مشکل چندین ساله در شهر تاریخی شوشتر را مشاهده کرده اند. اینک پس از یکسال از راه اندازی پارکینگ ماشین الات سنگین ، هدایت و انتقال خودروهای سنگین به بیرون از بافت شهری شوشتر عزم جدی می خواهد، چرا که امروز در شهرستان همجوار شوشتر( گتوند) یک توقف گاه ماشین آلات سنگین توسط فرماندار، امام جمعه و مسئولان شهرستان گتوند افتتاح شد که متن مصاحبه و افتتاح در این خبر درج می شود.

نخستین توقفگاه ماشین آلات سنگین در گتوند افتتاح شد

نخستین توقفگاه ماشین آلات سنگین در گتوند افتتاح شد

دزفول-ایرنا-در آیینی روز جمعه با حضور فرماندار،امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی، نخستین توقفگاه ماشین آلات سنگین در گتوند افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا فرماندار گتوند در این آئین با بیان اینکه تردد و پارک کردن ماشین آلات سنگین در شهر باعث گله مندی مردم شده بود، گفت: خیابان‌ها و معابر عمومی شهر به پارکینگ انواع تریلی، تانکرهای سوخت و باری، کمپرسی‌ها و دیگر ماشین آلات سنگین عمرانی تبدیل شده بود و شهروندان خواستار رفع این معضل شدند.
عبدالرضا احسانی نیا از شهرداری، شورای اسلامی شهر گتوند، سرمایه گذار بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های ذیربط در راه اندازی این توقفگاه قدردانی کرد و افزود: امروز با افتتاح این توقفگاه یکی از مشکلات و معضلات مهم شهروندان رفع شد.
رئیس شورای اسلامی شهر گتوند نیز در حاشیه این آئین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی احداث این توقفگاه ۲ سال پیش در دوره شورای اسلامی شهر با نام و کاربری پارکینگ از سوی بخش خصوصی و همکاری شهرداری گتوند آغاز ومجوزات لازم از ادارات و سازمان‌های مربوطه اخذ شد ولی به دلیل مشکلات بین سرمایه گذار و جهاد کشاورزی این طرح متوقف شد.
جبار سلامی افزود: بعد از توقف احداث این طرح، با پیگیری شهرداری و شورای پنجم شهر گتوند، مشکل آن با گذراندن روند پروسه اداری، اخذ استعلامات و همچنین تغییر کاربری و نام آن از پارکینگ به توقفگاه ماشین آلات رفع شد.
وی در پایان با بیان اینکه توقفگاه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، گفت: این توقفگاه در مساحت ۲ هکتار، ظرفیت بیش از ۴۰۰ ماشین آلات سنگین را دارد و فضای لازم برای راه اندازی آپاراتی، مکانیکی، کارواش، فروشگاه لوازم یدکی و تاکسی سرویس نیز در آن احداث شده است.م

حال باید دید کی و چه زمانی مسئولان شوشتر به این دغدغه مردم توجه خواهند کرد و توقف ماشین آلات سنگین از بافت تاریخی شوشتر به مکان مناسبی هدایت خواهد شد، منتظر محقق شدن این رویا در شوشتر هستیم…