محمد موحد نسب مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لالی در گفتگو با خبرنگار خوزپرس از آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی فشار خون لغایت ۱۵ تیرماه در سطح شهرستان و شروع غربالگری را از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه خبر داد .
موحد نسب شناسایی بیماران فشارخونی که از بیماری خود اطلاعی ندارند را هدف از اجرای این طرح دانست، و اظهار داشت : افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کیلوی جامعه هدف اجرای طرح ملی بسیج فشار خون می باشد و افراد می توانند با همراه داشتن کارت ملی به مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های سلامت ثابت و سیار مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه فشار خون در افراد چاق ۲ تا ۶ برابر بیشتر از سایر افراد می باشد ، بیان کرد: معمولا فشارخون بالا علامتی ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل به آن قاتل خاموش می‌گویند. با شناسایی، تشخیص و درمان به موقع پرفشاری خون می‌توان از بروز بسیاری از عوارض ناشی از این بیماری پیشگیری کرد
در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی بیان کرد : در بحث بسیج ملی سلامت قصد داریم گروه هدف را متوجه کنیم که آیا فشار خون بالا دارند یا نه، اگر فشار خونشان بالا بود تحت درمان قرار می‌گیرند و اگر فشار خون بالا نداشتند برنامه آموزشی به آنها داده می شود تا از مبتلا شدن جلوگیری کنند.
 موحد نسب تصریح کرد : اگر بتوانیم مصرف نمک را به حداقل برسانیم به شکل قابل توجهی از ابتلای مردم به فشارخون پیشگیری کرده ایم.
وی در خصوص این بیماری افزود : بر اثر فشار خون بالا، خون به دیواره رگ‌ها فشار وارد می‌کند و همین امر می‌تواند سبب درد در قفسه سینه‌، نفس تنگی و در موارد حاد منجر به بروز سکته قلبی شود.
موحد نسب ادامه داد: وقتی فشار خون بالا می‌رود این عارضه منجر به ترشح هورمون‌هایی در داخل کلیه می‌شود، به طوری که عملکرد آن را دچار اختلال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا می‌تواند بر عملکرد کلیه تاثیر منفی بگذارد، افزود: اگر وابستگان درجه یک مبتلا به بیماری فشار خون بالا باشند، فرد باید به طور دوره‌ای فشار خون خود را کنترل کرده تا دچار این عارضه خطرناک نشود.
موحد نسب در پایان با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا، مطرح کرد: برای جلوگیری از افزایش فشار خون اگر اضافه وزن دارید، رژیم بگیرید، کم کردن حتی یک کیلوگرم از وزن در این زمینه مفید است؛ ۳۰ دقیقه ورزش در هر روز بهترین راه مبارزه با پرفشاری خون است.