به گزارش خبرنگار خوزپرس، یوسف داودی ضمن تبریک حلول ماه رمضان در گفت‌وگو با خبرنگاران، سیاست کلی در سرمایه‌گذاری مجموعه پتروشیمی کیمیا اندیمشک را اطلاع‌رسانی قدم به قدم و شفاف از طریق اصحاب رسانه دانست و افزود: پتروشیمی کیمیا اندیمشک در ۴ فاز اجرا و در فاز نخست به تنهایی ۵۱۰ میلیون دلار اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی اهداف سرمایه‌گذاری را رونق اقتصادی و توسعه پایدار معرفی و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف مسئولین نظام و صاحبان صنعت، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خدمت به شهروندان و ایجاد اشتغال و رونق تولید است.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی کیمیا اندیمشک، طرح MEG را یک گام در مسیر تحقق شعار ممانعت از خام فروشی در کشور دانست و تصریح کرد:  امروز همان روزی است، که باید در مسیر ممانعت از خام فروشی پس از ۱۱۰ سال تولید و استخراج نفت گام برداشت و درب چاه‌های نفت به روی خام فروشی بسته شود.
وی با انتقاد از خام فروشی نفت، گفت: مواد هیدروکربنی از نفت و میعانات توسط کشورهای صنعتی چندین برابر ارزش نفت خام به کشور صادر می‌شود و این فراوری و اقدامات را مطابق فرمایشات رهبری باید در کشور انجام دهیم، خام فروشی را به حداقل رسانیم و ارزش افزوده و ارزآوری در کشور این‌گونه افزایش یافته و اشتغال ایجاد می‌شود.
داودی تکمیل زنجیره تولید در کشور را عامل رونق تولید، اشتغال‌زا و ارزآور بیان و عنوان کرد: با حرکت در توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره تولید و راه‌اندازی صنایع پایین دست اشتغال و ارزش افزوده و ارزآوری در کشور محقق می‌شود.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی کیمیا اندیمشک تصریح کرد: با توجه به ظرفیت مناسب شهرستان اندیمشک پارک انرژی در حوزه پتروشیمی با توجه به گستردگی مواد هیدروکربن در صنعت و نفت‌خیزی شهرستان اندیمشک با هدف تکمیل زنجیره تولید اجرا می‌شود.
داودی یکی از پارامترهای مهم در هر پروژه و طرح صنعتی برای شهروندان را ایجاد اشتغال در منطقه نام برد و تصریح کرد: پتروشیمی کیمیا اندیمشک در دوره نصب و عملیات اجرایی زمینه اشتغال ۴ هزار نفر را در شهرستان  اندیمشک ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه پس از تکمیل و بهره‌برداری فرصت اشتغال یک‌هزار نفر به صورت مستقیم در پتروشیمی کیمیا پدید خواهد آمد، اظهار کرد: در فاز نخست این طرح پتروشیمی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری پس از تولید و صادرات محصول به بازار مصرف جهانی برای کشور به دنبال خواهد داشت.
رئیس هیئت مدیره پتروشیمی کیمیا اندیمشک با تاکید بر لزوم ارتقا سهم تولید کشور در تولید محصولات پتروشیمی و صادرات در بازار جهانی گفت: تحریم‌ها دست‌وپای مار بسته و کار را دشوار کرده اما با توان و تخصص از این مرحله با موفقیت عبور خواهیم کرد و با توجه به میزان تولید و صادرات نفت صنعت پتروشیمی در کشور برای ممانعت از خام فروشی توسعه یابد.