به گزارش خوزپرس از شوشتر، مهندس نادر پارسازاده شهردار شهر شرافت در پیامی فرا رسیدن سال نو را تبریک گفت و عملکرد ١٨ ماهه خود در شهرداری شرافت را تشریح کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَانْظُرْ إِلی آثارِ رَحْمَتِ اللّهِ کیفَ یحْی اْلأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنّ ذلِک لَمُحْی الْمَوْتی وَ هُوَ عَلی کلّ شَی ءٍ قَدیرٌ؛ پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می گرداند. در حقیقت، هم اوست که زنده کننده مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست.» ( روم آیه ۵۰ )

اینجانب نیز به نوبه خود فرارسیدن نوروز باستانی و بهار طبیعت را به همه ایرانیان عزیز و به ویژه مردم شریف شهرستان شوشتر و شهر شهید شرافت تبریک عرض نموده از درگاه خداوند حی و قادر توفیقات روز افزون همراه با آرامش و عزت برایشان مسئلت می نمایم.

در سالی که گذشت علی رغم مشکلات اقتصادی کشور، خوشبختانه سالی پر بار برای مردم شهر شهید شرافت در حوزه مدیریت شهری بوده است که اهم پیگیری ها موارد انجام شده را تقدیم حضور می نماید:

۱. علی رغم وضعیت اقتصادی کشور و کاهش اعتبارات، خوشبختانه اعتبارات عمرانی از محل دولتی از ۵۵۰ میلیون تومان اولیه اختصاصی در ابتدای سال مالی با پیگیری به ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که با توجه به رشد ۱۰۰۰ درصدی و کم نظیر در این حوزه ، بر خدمتگزاری خود می بالیم.

انجام پروژه های متعدد زیرسازی و آسفالت و جوی و جدول ، در سطح شهر که تقریبا یک سوم کل شهر در این ۱۸ ماه آسفالت گردیده است و این روند کماکان ادامه دارد. اضافه بر آن احداث پارک ۶ نواری و دو پل بر روی مسیل از محل این اعتبارات بوده و ان شاءالله در فروردین امسال نیز با کلنگ زنی بزرگترین پروژه شهر شهید شرافت یعنی بهسازی مسیل غربی این روند ادامه خواهد یافت.

۲. در بحث اعتبارات و بودجه جاری شهرداری نیز خوشبختانه در دو سال متوالی بودجه شهرداری علیرغم مشکلات مالی و کاهش شدید کمک های دولتی محقق و علیرغم بصاعت مالی شهروندان و عدم درآمد از شهر با پیگیری منابع جدید، پروژه های مرتبط زیرسازی ، جوی و جداول پراکنده سطح شهر ، لکه گیری معابر و رنگ امیزی و احداث جاده ارتباطی شهید قلی پور، نگهداری فضاهای سبز و خدمات شهری و نصب المان های شهری ، روشنایی پارک ها ، خدمات اداری و فرهنگی و …انجام تکلیف و پرداخت ها در این حوزه ها صورت گرفته است.

۳. اخذ قیر رایگان به ارزش معادل سازی شده ۵۰۳ میلیون تومان که جهت آسفالت شهر و تسویه بدهی مربوطه شده است.

۴. افزایش انضباط مالی و کاهش هزینه های غیر ضروری باعث آن گردیده که برخلاف جریان رایج در شهرداری های کشور مبنی بر افزایش بدهی ها ، خوشبختانه این شهرداری نسبت به کاهش بدهی های خود با تهاتر املاک ، جابجایی دیون به دستگاه واقعی مدیون، تهاتر مطالبات و… اقدامی کم نظیر در کاهش بدهی‌های انباشته قبلی داشته باشد.

۵. در بخش فضای سبز نیز این شهرداری با احداث فضاهای سبز جدید و ترمیم و به روز رسانی پارک های بلا استفاده و یا کم استفاده، تحولی مناسب در بخش کمی فضای سبز صورت داده و در بخش کیفی هم با مجزا نمودن حوزه فعالیت پیمانکاران، کیفیت فضای سبز نیز به عینه متحول گردیده است.

باید توجه داشت به لطف خداوند قریب به ۹۰ درصد از لکه های سبز منظور نظر در طرح های بالادستی صورت پذیرفته و سال جاری نیز انشاالله با احداث پارت ۷ پارک نواری و پارک بزرگ گنجویان ، تقریبا تمام تعهدات شهرداری در کمیت سرانه فضای سبز نیز به انجام خواهد رسید.

۶. در بخش مستند سازی املاک شهرداری با پیگیری و تعامل فرابخشی، صدور اسناد ساختمان اداری، پارکینگ موتوری شهرداری، بازارچه موسوم به حسینی، بازارچه ورودی شهر، تحویل فضاهای سبز کل شهر به شهرداری و … ( به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد تومان ) به مراحل پایانی خود نزدیک و با این کار علاوه بر غنی‌سازی بانک املاک شهرداری ، تسویه بخشی از بدهی‌های گذشته و سنگین شهرداری نیز صورت خواهد گرفت.

۷. در بحث تعامل و همکاری با سایر دستگاهها، این شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر و نهاد محترم امامت جمعه ، ضمن پیگیری در : اختصاص زمین به مدرسه ۱۲ کلاسه، ساختمان کلانتری ،مسجد جدید و دارالقرآن و خانه عالم و کتابخانه و …. همکاری کامل داشته و پروژه‌های مذکور یا در حال احداث و یا در شرف احداث می باشند.

۸. در بحث پیگیری های انجام شده در احداث زیرگذر با توجه به خارج بودن از حوزه مدیریت شهری، خوشبختانه با پیگیری موازی باستحضار میرساند ، این مورد در مرحله ماده ۲۳ و به زودی مراحل به کارگیری پیمانکار از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان انجام خواهد شد.

۹. در بخش مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری، لوایحی در خصوص احداث چمن مصنوعی شماره ۲ شهر شهید شرافت، پارک گنجویان، بهسازی مسیل شرقی و …. تقدیم شورای اسلامی شهر گردیده و عنقریب با بررسی توسط شورای اسلامی شهر، به پروژه های در دست اجرا ملحق و اضافه خواهند گردید.

۱۰ . در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز باید اشاره نمایم که با همکاری نهادهای متولی، جشن های متعدد و با شکوه، مراسم سوگواری و معنوی ایام مذهبی، ( با پوشش صدا و سیمای استان) در خور شان این شهر انجام و در این حوزه نیز ضمن تشکر از کلیه متولیان امر، امید روزهای بهتری را داریم.

با توجه به صد ها پیگیری و جلسات انجام شده در سطح مدیران کل استانی و معاونت های مربوطه ، حضور اکثر مدیران استانی مربوطه در شهرستان و یا شهر شهید شرافت در خصوص حل مشکلات شهر شهید شرافت، توضیح طولانی و انشاالله در گزارش عملکرد ۱۸ ماه گذشته که به اطلاع عموم خواهد رسید، تبین خواهد شد.

در پایان از امام جمعه محترم و دلسوز شهر شهید شرافت، اعضای محترم و پیگیر شورای اسلامی شهر، فرماندار محترم و پرتلاش شهرستان و نماینده محترم شهرستان و نیز کلیه همکاران زحمتکش و سایر عزیزانی که به نوعی یاریگر این مجموعه خدوم بوده اند، تشکر و سپاسگزاری نموده، آرزوی خدمتگزاری و عزت را برای همه خدمتگزاران از درگاه خداوند قادر و حی در سال پیش رو مسئلت می نمایم.

پارسازاده / یکم فروردین ماه ۱۳۹۸خ