به گزارش خبرنگار خوزپرس از اندیمشک، بیژن زنگنه پیش از ظهر پنج شنبه در آئین آغاز روند عمرانی پتروشیمی خلیج‌فارس اندیمشک نوک پیکان تحریم‌های امریکا را صنعت نفت کشور اعلام و اظهار کرد: با مقاومت دولت و مردم و رهنمودهای رهبری کشور با سربلندی از این مرحله عبور خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امریکا در گام نخست تحریم‌ها به دنبال توقف صادرات نفت کشور است، افزود: پس از ناکامی در گام نخست تحریم‌ها امریکا در گام دوم به دنبال ممانعت از دستیابی کشور به ارز حاصل از فروش نفت است که با توجه به برنامه دولت و مجلس در رسیدن به این هدف نیز شکست خواهد خورد.
وزیر نفت، هلدینگ خلیج‌فارس را یکی از فعالین قدرتمند در حوزه پتروشیمی و صنعت نفت معرفی و تصریح کرد: این پروژه با استفاده از جوانان منطقه و نیروهای متخصص در استان و با توجه به تجربه و توان هلدینگ خلیج‌فارس در اندیمشک در مدت‌زمان ۳ سال انجام می‌شود.
وی گفت: ۵ میلیارد دلار در حوزه توسعه میدان‌ها در مناطق نفت‌خیز خوزستان و یک ونیممیلیارد دلار در سایر مناطق برای ایجاد اشتغال، توسعه صنعت نفت با اولویت استفاده از قطعات ساخت کشور و پیمانکاران ایرانی در این حوزه در نظر گرفته‌شده است.
زنگنه بیان کرد: تحریم‌ها و فشارها در حوزه صنعت نفت بی‌سابقه و سنگین بوده اما با تلاش و مقاومت دولت و ملت و یاری نمایندگان مجلس صنعت پتروشیمی در آستانه تحول و تولید خوراک پتروشیمی بیش از نیاز کشور در سال آینده قرار دارد.
وزیر نفت با بیان اینکه انگیزه حضور در اندیمشک دینی است که از گذشته دارد، عنوان کرد:در گذشته یک پتروشیمی در اندیمشک با توجه به عبور خط پلی‌اتیلن غرب قرار بر احداث شد که متأسفانه با تأخیر روبرو و فراموش شد و امروز با حضور در این شهرستان به دنبال جبرانتأخیر و دینی که اندیمشک دارد هستم.