به گزارش خوزپرس از اهواز، منطقه خوزستان، رضا اردکانیان امروز ۱۴ اسفندماه در مراسم کلنگ زنی سد تراز لالی اظهار کرد: وزارت نیرو در حال حاضر در استان خوزستان تعداد ۹۹۹ پروژه مهم را در بخش‌های مختلف آب، برق و آب و فاضلاب در دست اجرا دارد که برای این پروژه‌ها از منابع مختلف اعتباری بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش‌هایی از این اعتبارات هزینه شده و باقی مانده این اعتبارات نیز فراهم خواهد شد تا بتوانیم طرح‌های مد نظر را با تلاش همه مدیران صنعت آب و برق، پیمانکاران و مهندسان مشاور در خوزستان به سرانجام برسانیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز در سفری که به خوزستان انجام شده است، تعدادی طرح و پروژه در مناطق مختلف استان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدواریم پس از تکمیل این پروژه‌هایی که امروز کلنگ‌زنی خواهند شد، بیش از صدها مگاوات به ظرفیت تولید برق در خوزستان اضافه شود و همچنین هزاران هکتار از اراضی کشاورزی از آب تنظیمی بهره‌مند شوند.

اردکانیان عنوان کرد: همچنین با اجرای این پروژه هزاران نفر از مردم خوزستان از امکان دسترسی به آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند. در خوزستان به واسطه نعمت‌هایی که به مردم اعطا شده است، باید با دقت و مطالعه از ظرفیت‌ها استفاده شود و در طراحی و اجرای پروژه‌ها با رعایت صرفه و حفظ سرمایه‌های ملی عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز در  خوزستان به برکت وجود سدهای مخزنی بزرگ، میلیاردها مترمکعب آب شیرین نگهداری می‌شود و این مساله نه تنها به معنای میلیون‌ها تن مواد غذایی و تدارک امنیت غذایی بخش‌هایی از سرزمین ما است، بلکه به معنای دسترسی به آب سالم و مطمئن است. همچنین حضور این سدها به معنای کنترل کننده سیلاب در خوزستان است.

وزیر نیرو بیان کرد: برکت سدهای مخزنی در خوزستان از دستاوردهای جمهوری اسلامی و ثمره تلاش شبانه‌روزی فرزندان این سرزمین در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام