به گزارش خوزپرس از اهواز، سید سعید حسینی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: باید کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغالزا در استان و تکمیل فرم‌های نظارت بر مشاغل خانگی منتفع از تسهیلات را به صورت کامل جدی گرفت و بر آن‌ها نظارت کرد.
وی افزود: چنانچه بنا به تشخیص کمیته‌های نظارت، تسهیلات اخذشده توسط متقاضی براساس طرح توجیهی مصوب کارگروه در محل اجرای طرح هزینه‌ نشده باشد موسسه عامل موظف است مساله را پیگیری و در خصوص مجموع دیون متقاضی تصمیم گیری کند.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اجرای برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی تصریح کرد: امسال در شهرستان‌های آبادان- اندیمشک، هفتکل و هویزه مبلغ ۲۵۱ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال تسهیلات به تعداد ۱۹۰ طرح فراگیر و روستایی پرداخت شده و زمینه اشتغال جدید ۴۷۷ نفر را فراهم آورده است.
حسینی نژاد ادامه داد: هدف از اجرای برنامه اشتغال فراگیر، افزایش اشتغال‌پذیری نیروی کار از طریق طرح کارورزی و آموزش در محیط کار واقعی و کاهش هزینه اشتغال از طریق ارایه مشوق‌های بیمه‌ای به کارفرمایانی که نیروهای کار شغل اولی را استخدام می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح اشتغال روستایی نیز رویکرد مداخلات توسعه‌ای و ارائه تسهیلات یارانه‌ای را دنبال می‌کند و در این طرح پیش‌بینی شده تسهیلات در سه بخش نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، مناطق روستایی و عشایری و مناطق روستایی و عشایری مرزی تخصیص یابد.