به گزارش خوزپرس از اهواز،  محمد تقی زاده روز شنبه در همایش گروه های آموزشی و کارشناسان تکنولوژی اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: عمل به تعهدات توسط شرکت ها و شهرداری های استان در حوزه مالی لازمه توسعه آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت در حوزه آموزشی نیاز به اعتبار و بودجه است گفت: خوزستان دارای ۱۳ هزار دانش آموز شبانه روزی است که در تامین هزینه های این دانش آموزان دچار مشکل هستیم و اعتبارات لازم برای این امر اختصاص نیافته است؛ اگر شرکت ها و شهرداری ها مطالبات خود را به آموزش و پرورش پرداخت کنند بسیاری از مشکلات این حوزه حل می شود.
تقی زاده در ادامه بیان کرد:آموزش و پرورش خوزستان با تدوین برنامه توسعه آموزشی با ۲۰ اولویت به صورت ویژه پیگیر ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی استان است.
وی با بیان اینکه از اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان توجه ویژه به تحصیل دختران است، افزود: به دنبال رفع موانع تحصیل دختران هستیم؛ همچنین با هماهنگی صورت گرفته طرح های مختلفی برای ارتقای وضعیت بهداشت مدارس دختران اجرایی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه گری در بین دانش آموزان، گفت: دانش آموز مطالبه گر در جامعه فرد موفقی خواهد بود و باید این روحیه را در مدرسه به دانش آموزان آموزش دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه اولویت بخشی به امر تعلیم و تربیت به صورت ویژه دنبال می شود، بیان کرد: باید همه فعالیت های آموزش و پرورش در راستای تقویت آموزش های تعلیمی و تربیتی دانش آموزان باشد؛ در آموزش و پرورش هیچ اولویتی بالاتر از کلاس و معلم نیست.
وی همچنین با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی پیش دبستانی در خوزستان،افزود: اجباری کردن دوره پیش دبستانی در خوزستان علاوه بر فراهم آوردن زمینه اشتغال بیش از ۱۵ هزار جوان خوزستانی بستر لازم برای آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی را نیز فراهم کرده است.
تقی زاده گفت: استان خوزستان با داشتن بیش از یک میلیون دانش آموز، ۴۰ هزار کلاس درس، هشت هزار مدرسه و ۷۰ هزار نیروی انسانی رتبه سوم کشور را از لحاظ آماری به خود اختصاص داده است. این آمار نشان دهنده ی لزوم توجه ویژه به آموزش و پرورش استان در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی است.

ایرنا