علی‌رضا بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس عنوان کرد: امسال تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های جدید، مهم‌ترین اولویت اداره آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک است.

وی افزود: خدمات مورد نیاز شهروندان مناطق مختلف شهری نیز با توجه به شاخص‌های این حوزه هدف گذاری، تأمین و برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس اداره آبفای اندیمشک با اشاره به فرسودگی برخی از خطوط انتقال و توزیع آب در بخش‌های مختلف شهری اندیمشک، گفت: علاوه بر فرسودگی عدم توجه به اجرای مناسب شبکه فاضلاب در برخی مناطق شهری، روند خدمت رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه کرده است که با پیگیری مدیریت آب و فاضلاب خوزستان و دیگر مسئولان استانی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، روند اجرای طرح‌های عمرانی و رفع مشکلات موجود شهروندان، شتاب می‌گیرد.

وی گفت: در همین راستا اجرای سه سند تحول برای توسعه خدمات حوزه آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک تعریف و به اجرا می‌رسد تا علاوه بر پاسخ به مطالبات شهروندان و تأمین نیازهای آنان دربخش‌های مختلف شهری و روستایی، خدمات این حوزه در شهرستان بیش از گذشته توسعه و رضایت شهروندان تقویت شود.

بنیادی فر با بیان این که پیش بینی می‌شود اجرای سندهای تحول خدمات حوزه آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک تا ابتدای سال ۱۳۹۸ به صورت کامل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای اجرای سند اول، اجرای بیش از۸۹ کیلومتر لوله گذاری برای تأمین آب ۱۱ هزار مشترک هدف گذاری شده که عملیات اجرایی این طرح در بخش‌هایی از شهرستان، آغاز شده است.

وی با اشاره به این که با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات موجود در شهرستان کاهش یافته و رفع می‌شود، بیان کرد: برای اجرای این طرح که در سند اول تحول آب و فاضلاب اندیمشک به آن توجه شده است، بیش از دو و نیم کیلومتر خط لوله تحت فشار در شهرستان اندیمشک احداث و مناطق کوی قائم، کوی زیباشهر و کوی رسالت اندیمشک از خدمات این حوزه، برخوردار می‌شود.

رئیس آبفای اندیمشک اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۲۲۰ میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای سند دوم تحول خدمات حوزه آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک نیز ۳۸۰ میلیارد ریال بوده و با اجرای کامل آن، عملیات اجرایی ۶۶ کیلومتر شبکه گذاری و انشعاب جدید در شهرستان آغاز و به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، خدمات ارائه شده به شهروندان کوی ولایت و کوی جمهوری اسلامی نیز تقویت و بسیاری از مشکلات موجود آنان رفع می‌شود که با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها در کم‌ترین زمان ممکن، مورد توجه قرار گرفته است.

بنیادی فر با اشاره به اجرای سند سوم تحول خدمات حوزه آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک، گفت: اجرای این طرح نیز با هدف تکمیل شبکه فاضلاب، احداث تصفیه خانه‌فاضلاب اندیمشک، کاهش قطعی و فشار آب در مناطق مختلف شهری، برخورداری مطلوب مشترکان جدید از خدمات حوزه آبفا، تقویت شاخص‌های عمرانی و تأمین رضایت شهروندان، طرح‌های مختلفی بررسی و به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.