به گزارش خوزپرس از اهواز،  غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست جذب و سرمایه گذاری خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: با وجود تاکیدی که برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار در خوزستان توسط مدیران و دستگاه های اجرایی وجود دارد اما متاسفانه برخی مسئولان متوجه اهمیت این موضوع نیستند و بیشتر به فکر کارهای روزمره هستند.
وی گفت: بر اساس آمار اعلام شده مدیران خوزستان در ۳۵ درصد جلسات مربوط به بحث سرمایه گذاری در استان حضور می یابند و تنها ۵۰ درصد مصوبات این جلسات اجرایی شده که با این روند کار نمی توان در بحث جذب سرمایه گذار در استان موفق بود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مدیران استانی با کار جمعی آشنا نیستند ادامه داد: متاسفانه بیشتر مدیران استان با کار بین بخشی و دولت الکترونیک آشنایی ندارند و همین موضوع باعث عقب ماندگی خوزستان در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری می شود.
شریعتی بیان کرد: استانداری خوزستان پیشنهاد ملی شدن سامانه پایش پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری را به دولت داد و با اجرایی شدن این پیشنهاد هم اکنون استان های دیگر جلوتر از ما در حال ثبت فعالیت های اقتصادی در این سامانه هستند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی خوزستان تا یک هفته آینده فرصت دارند که پروژه های اقتصادی در دست اجرای خود را در این سامانه ثبت، تا آمار دقیق فعالیت های اقتصادی مشخص باشد.
استاندار خوزستان ادامه داد: برخی افراد در خوزستان برای گرفتن پست مدیریت از راه های مختلف استفاده می کنند اما در زمان انجام وظیفه پنهان می شوند و مسئولیتی را قبول نمی کنند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان نیز بیان کرد: طبق دستور استاندار تمامی دستگاه های اجرایی باید در مدت زمان یک ماه استعلام پروژه های اقتصادی را تهیه کنند و اعلام نکردن استعلام به معنی رضایت آن دستگاه از اجرای پروژه است.
علی بحرینی اضافه کرد: هیچ بهانه ای برای جلوگیری از اجرای پروژه های اقتصادی که در شورای برنامه ریزی مجوز می گیرند از سوی دستگاه ها وجود ندارد.

ایرنا