به گزارش  خوزپرس از اهواز،  آیت الله سیدعلی موسوی جزایری یکشنبه در دیدار با جمعی از رسانه های استان در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار افزود: مسئولیت خبرنگاری و مطبوعاتی امروزه تبدیل به مسئولیت خطیری از جهت فضای مجازی شده است به دلیل اینکه در فضای مجازی مطالب دروغین منتشر می‌شود که این مسئله بسیار نگران کننده است و این طراحی عجیبی از سوی دشمن برای ایجاد فاصله بین نسل جدید و قدیم است.
وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم خبرنگاران اخبار لازم و صحیح را انتشار دهند و کمبودها و محرومیت‌های مناطق را مطرح کنند همچنین خبرنگاران می‌توانند خدمات ارزشمندی را که صورت گرفته را به مردم ارائه دهند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به گرانی اجناس بازار عنوان کرد: جلسات لازم با مسئولان اقتصادی و تعزیرات استان برگزار شد.
وی افزود: با توجه به گرانی‌های به وجود آمده، کسانی که موجب افزایش قیمت اجناس می‌شوند نوکری خود را به دشمن و استکبار جهانی نشان دادند.
وی با انتقاد از گرانی های پیش‌آمده عنوان کرد: برخورد قاطع با اخلال‌گران نظام اقتصادی کشور را از قوه‌قضاییه خواستار هستیم.
آیت‌الله جزایری تصریح کرد: شاهد ضعف مدیریت و ضعف نظارت در مجازات با اخلالگران نظام اقتصادی هستیم و اگر قوه ‌قضاییه در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی مسامحه کند، به تکلیف شرعی خود عمل نکرده است.
وی ادامه داد: افرادی که نمی توانند در بهبود شرایط جامعه کمک کنند پست های تصدی خود را رها کرده و اجازه دهند افراد شایسته این مسئولیت ها را بپذیرند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه خسارت‌های زیادی از سوی اخبار دروغین در فضای مجازی بر ما وارد می‌شود، افزود: مسئولان و علما باید نسل جدید را از این خطر بزرگ نجات دهند.
هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید که به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.