معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان درنشست ستاد به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز؛ سرمایه گذاری استان خوزستان با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری کشور و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان سرزمین فرصت ها و موقعیت ها می باشد که به لحاظ تنوع اقتصادی باعث شده فضا برای سرمایه گذاری مهیا شود. همچنین موقعیت مرزی خوزستان، مرز مشترک با عراق از دو پایانه شلمچه و چزابه که سال گذشته ۱٫۹ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم فرصت های بیشماری را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.
سیدعلی بحرینی افزود: سال گذشته در زمینه پتروشیمی بالغ بر ۷ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر صادرات داشتیم. که تمامی این ها قابلیت های استان است.
وی اضافه کرد: ما اعتقاد داریم اقتصاد کشور متأثر از اقتصاد استان خوزستان است و می طلبد به نفع استان در راستای برنامه ریزی و اهدافی که در اقتصاد مقاومتی ترسیم شده در بهبود وضعیت معشیت استان و کشور استفاده شود.
بحرینی بیان کرد: در بحث بهبود فضای کسب و کار سعی کردیم با تسهیل روند سرمایه گذاری و کوتاه کردن این فرآیندها اقدامات زیرساختی صورت گیرد. فرآیندهای پنجره واحد را طی سال احصاء نمودیم و همزمان تحت وب کردن آن پروژه اش آغاز شده و طی هفته آینده فاز اول آن افتتاح خواهد شد.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: سامانه ای را طراحی کردیم با نام سامانه پیشرفت فیزیکی پروژه های سرمایه گذاری که پروژه ها در آن رصد می شوند و گزارش گیری صورت می گیرد و در این سامانه ۱۹۰ پروژه به مبلغ یک میلیارد تومان به بالا اجرا می شود.