به گزارش خوزپرس از اهواز، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری خوزستان از عملکرد استاندار خوزستان تقدیر کرد و گفت: فعالیت های خوبی در سال های اخیر در زمینه جذب اعتبارات و کارهای عمرانی صورت گرفته که جا دارد از مدیریت استان تقدیر کرد.
محمد باقر نوبخت نوبخت تصریح کرد: دکتر شریعتی یکی از مدیران عالی دولت در خوزستان است و این نگاه مثبت دولت به این استان است که مدیرشایسته ای را برای پیشرفت خوزستان در راس کار قرار داده است.
سخنگوی دولت با ابراز رضایت از پیشرفت اجرای مصوبه فروردین ماه ۹۶ برای خوزستان گفت: خوشبختانه کارها در طول یک سال گذشته به نسبت خوب پیش رفته و استاندار خوزستان هم برای پیشبرد اجرای آن پیگیری های مجدانه داشته است.
محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اقتصادی مقاومتی استان خوزستان که شامگاه پنجشنبه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز گفته های مدیران اجرایی استان خوزستان که در واقع عملکرد آنها است را با مطالبات و واقعیت های مورد انتظار مردم مقایسه کنیم متوجه فاصله قابل توجهی خواهیم شد.
وی با بیان اینکه مردم در تمام نقاط استان مشکلاتی دارند، افزود: ما وظیفه داریم آنها را حل کنیم؛ وضع موجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب یا ایده آل و نه متوسط فاصله زیادی دارد.
نوبخت بیان کرد: مردم خوزستان در مقاطع مختلف به صورت چشمگیری ایثار کرده و حق بزرگی به گردن ما دارند؛ باید دید آیا نسبت به این مردم توجه داریم؟اینکه چه مقدار توانستیم مشکلات مردم را حل کنیم یک بحث و موضوع اصلی است که باید دید مسئولان دولت و حتی نمایندگان مجلس چه مقدار به وظایف خود عمل کردند.
وی ادامه داد: در سال جاری ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی و زیربنایی استان ها در نظر گرفته شد اما اولین انتظار مردم خوزستان این است که دولت و مجلس سهم این استان را متفاوت ببینند.
نوبخت بیان کرد: بر اساس آنچه که نمایندگان مردم در مجلس با توجه به پیشنهاد دولت عمل کردند؛ از عدد ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ذکر شده، سهم خوزستان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و قانون متوازن که باید به صورت کلی به کل کشور اختصاص داده شود بالغ بر دو هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان بوده که از همه استان های کشور بیشتر است.
وی یادآور شد: در خصوص اینکه استان خوزستان بتواند در مقایسه با سایر استان ها به لحاظ استحقاق و عدالت سهم بیشتری را داشته باشد، می توانم بگویم که این توجه ویژه مسئولان ملی وجود دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه نگاه نسبت به خوزستان که واقعا ظرفیت هایی در حد ملی دارد، واقعا خوب و ویژه است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان به بهره برداری برسد و وارد اجرایی شدن فاز دوم شویم؛ برای تأمین اعتبار نیز به هر صورتی هست تلاش می کنیم تا تصمیم مقام معظم رهبری و عنایت دولت برای اجرایی آن بر زمین نماند.
نوبخت با بیان اینکه هر نکته ای که رئیس جمهور اعلام و یا تعهد و قول بدهد مسئولیت اجرایی آن را برعهده داریم، اظهار کرد: برنامه و بودجه و استخدام از وظایف و اختیارات شخص رئیس جمهور است و می تواند تفویض اختیار کند که رئیس جمهور نیز این اختیارات را به من واگذار و باید در این زمینه همه اقدامات لازم را انجام دهم.
وی با تأکید بر اینکه حیثیت رئیس جمهور حیثیت همه ما است، افزود: بر اساس صورتلجسات سفرهای استانی، رئیس جمهور ۲۹ هزار میلیارد تومان در استان ها تعهد کردند که باید در زمینه تحقق آن اقدامات لازم را انجام دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان کرد: هنوز مردم ما در سختی هستند و البته اینکه تلاش هایی شده کسی نمی توان انکار کرد.