به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان، سیاوش حسین پور افزود: نان یکی از نیازهای اصلی سبد غذایی خانواده ایرانی است، که مصرف قابل توجهی دارد اما احتیاج به فرهنگ سازی مصرف صحیح نان با توجه به ضایعات زیاد نان و دور ریز بسیار لازم و ضروری می باشد.
مدیر عامل شرکت غله با اشاره به مصرف بالای گندم در استان گفت: این دانه با مصرف سرانه حدود ۹۰ کیلوگرم در سال، سهمی مهم در تامین غذای مردم استان وهمچنین با توجه به این نکته که گندم به‌طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد از کالری و نیمی از پروتئین مورد نیازمردم را تامین می‌کند. جزء انفکاک‌ناپذیر محصول خوراکی مصرفی مردم در طول روز است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی برای مصرف نان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است گفت: فرهنگ سازی، رقابت بین آزادپزها، آموزش نانوایان و نظارت مستمر بر عملکرد آنها می تواند ما را به شرایطی برساند که ضایعات نان به حداقل برسد.
وی بیان کرد : بعد از اصلاح یارانه ها و به جریان افتادن نانوایی های آزاد کیفیت نان کمی بهتر و ضایعات آن نسبت به گذشته کمتر شد اما باز هم در مقایسه با سایر کشورها ضایعات آن زیاد است.
حسین پور با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نان احتیاج به فرهنگ جدیدی در مصرف داریم ابراز کرد:این فرهنگ جدید ایجاد نمی‌شود مگر اینکه صاحب صنعت و دانش در این حوزه شویم.
وی ادامه داد: ما یکبار با تغییر ذائقه، مردم را خواستار نان سفید کردیم، بنابراین با آگاه کردن آن ها می توان نان سالم سبوس دار را نیز به آن ها عرضه کرد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان تاکید کرد: برای پیشبرد این هدف استقبال مردم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مردم با کمک رسانه ها اقناع شوند این طرح موفق می شود.
حسین پور گفت : حفظ استحکام و سلامت استخوانها و دندانها، درمان یبوست، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است.
وی در پایان اظهار کرد: نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داده، از ۴۴ ماده مورد نیـاز بـدن ۴۰ مـورد آن در نـان کامل و سبوس دار وجود دارد.