به گزارش خوزپرس از اهواز؛ صادق حقیقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: برای ارتقاء خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در زمینه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری در خوزستان با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته در تلاش هستیم.

وی با اشاره به واگذاری ۱۰۰ هزار اشتراک جدید فاضلاب در استان افزود: در راستای گسترش و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان در سال ۹۷ از توانایی و پتانسیل همه واحدها استفاده خواهیم کرد تا ۲۴ هزار اشتراک آب وارد مدار بهره برداری شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان به دیگر برنامه‌های سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف کاری آبفا خوزستان در سال ۹۷ مستندسازی و اجرای طرح‌های متنوع فرهنگی به منظور وصول مطالبات معوقه مشترکین خانگی و غیرخانگی است.

۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه

وی اجرای مناقصه قرارداد تعویض ۴۶ هزار کنتور خراب در سطح استان خوزستان، اجرای پروژه‌های مهمی در خصوص رفع و کاهش مشکلات شهروندان را از دیگر اولویت‌های شرکت در سال جدید دانست و گفت: آبفا خوزستان تا سال ۹۶ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد که با تشکیل کمیته پیگیری حقوقی وصول مطالبات از مشترکین غیرخانگی در حال پیگیری و وصول است.

حقیقی‌پور در ادامه عنوان کرد: همچنین برای مشترکین خانگی نیز برنامه‌های خاصی در حال اجرا است در همین راستا می‌توان از طرح آبان به عنوان یکی از اقدامات موثر در زمینه درآمدزایی و وصول مطالبات خانگی نام برد که در حال اجرایی کردن این طرح در خوزستان هستیم.

وی با اشاره به موافقتنامه‌های عمرانی برای اصلاح شبکه‌های آب استان در سال ۹۶ افزود: پس از سال‌ها توانستیم اعتبارات خوبی برای اصلاح شبکه‌های آب در استان جذب کنیم در همین جهت به عنوان اولین شرکت و تنها استان در کشور موافقتنامه بازسازی تاسیسات آبی استان نیز اخذ شد.

اصلاح ۱۵۰ هزار اشتراک در شهرهای آبادان و خرمشهر

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان به امضای تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد اروند و منطقه اقتصادی ماهشهر اشاره کرد و گفت: در سال جدید ۱۵۰ هزار اشتراک در شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار تخصیصی از سوی منطقه آزاد اروند اصلاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر امسال نیز سال سختی در پیش رو است و ضروری است معاونت بهره برداری در سال ۹۷ برنامه محورتر و پیشگیرانه تر در فصل تابستان اقدام کند.

حقیقی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد تومان طرح بازسازی تاسیسات آبی و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰  میلیارد تومان نیز برای طرح‌های فاضلاب بودجه تخصیص داده است که توسط معاونت فنی و مهندسی و دفتر فنی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هر مترمکعب فاضلاب حدود ۴۰ مترمکعب آب را آلوده می‌کند و برای حفاظت از منابع آبی استان و ارتقاء شاخص‌های حفظ محیط زیست احداث ۵ تصفیه خانه در دست اجرا است، بیان کرد: پنج تصفیه خانه فاضلاب از محل فاینانس بین‌المللی در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت دارند.

انتهای پیام/