معاون آب رسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: با اجرای طرح آبرسانی جنوب شرق خوزستان در مدت ۳ الی ۵ سال، ۹۳۰ هزار نفر از مردم این مناطق از نعمت آب برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، صابر علیدادی ده کهنه در مراسم کلنگ زنی طرح آبرسانی جنوب شرق خوزستان در بهبهان با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت در فروردین ماه سال جاری مقرر شده طرح های آب شرب و فاضلاب در ۲۷ شهرستان و ۵۷ شهر و تمامی روستاهای استان برای افق ۱۴۲۵ با اعتبار حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اجرا شود اظهار کرد: ما ۳ طرح جامع داریم و ۴ طرح پکیج مصوب شهرهای مختلف داریم که در واقعا طرح آبرسانی جنوب شرقی استان خوزستان دومین طرح بزرگ ماست.

معاون آبرسانی سازمان آب برق خوزستان عنوان کرد: در افق طرح آبرسانی جنوب شرق ۹۳۰ هزار نفر جمعیت از شهرها و روستاهای جنوب شرق استان را در بر خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه با اجرای این طرح مشکل آب ۶ شهرستان، ۱۰ شهر و ۵۴۰ روستا در شهرهای جنوب شرقی استان برطرف خواهد شد، گفت: این فاز اول طرح جامع است که در واقع با اعتباری برابر با ۱۲۰ میلیارد تومان از تصفیه‌خانه گرمه به سمت سد کوثر با مسافت ۲۲ کیلومتر است.

معاون آبرسانی سازمان آب برق خوزستان ادامه داد: این پروژه را باید به صورت کوتاه مدت ۳ تا ۵ سال آینده به اتمام برسانیم.

علیدادی ده کهنه با بیان اینکه تمامی آبی که به شهرهای جنوب شرقی استان اختصاص داده شده ۹۴ میلیون متر مکعب در سال است، گفت: این طرح قادر است۵۰ میلیون متر مکعب آب را تامین کند و ۴۴ میلیون متر مکعب نیز از سد کارون سه خواهد بود.

معاون آبرسانی سازمان آب برق خوزستان گفت: این دو منبع آب باعث می شود که ما همیشه مطمئن باشیم که می توانیم این را پایدار به دست مردم برسانیم.