استاندار خوزستان از تشکیل کارگروهی برای حل اصولی مشکلات ورود غلات به بنادر استان خبر داد.

به گزارش خوز پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی در پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که ظهر امروز یکشنبه پنجم شهریور ماه در استانداری برگزار شد توضیح داد: در این جلسه مسائل مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد و سازمان جهاد کشاورزی و برخی دستگاه های امنیتی گزارشاتی از اقدامات خود در این زمینه ارائه دادند.

استاندار خوزستان افزود: در این نشست همچنین در رابطه با کالاهایی که وارد شده و مشکل بهداشتی داشته اند و در اداره بنادر و سیلوها مانده اند تعیین تکلیف و تصمیم گیری شد.

شریعتی تصریح کرد: برای اینکه این مساله به طور اصولی حل شود مقرر شد کارگروهی به ریاست آقای دهقان (معاون امنیتی و انتظامی استانداری) تشکیل شود و دستگاه های استاندارد، حفظ نباتات، دامپزشکی و بنادر روش های بهینه و مرسوم ورود غلات در کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهند تا با بهره گیری از رویه های مناسب مشکلات مربوطه مرتفع شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در نظر داریم به نحوی عمل شود که تجار متحمل پرداخت دموراژ (جریمه انبار) نشوند و در عین حال اگر امکانش باشد در محل کشتی تستهای مربوطه انجام شود تا در صورتی که بارهای مربوطه مشکلاتی داشته باشد همانجا برگشت بخورد و نیازی نباشد وارد بندر شود و در انبارهای ثابت ما بماند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در پایان اظهار کرد: گزارش این کارگروه در جلسه آینده ارائه می شود و تصمیمات لازم در این رابطه گرفته خواهد شد.