رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: ۲۷ ایستگاه ورزشی در سال ۹۵ در سطح شهر اهواز احداث شد و معاون شهردار نیز قول داد که هزینه‌های مربوط به حق‌الزحمه مربیان این ایستگاه‌ها را پرداخت کند ولی نزدیک به ۹ ماه است که حق‌الزحمه مربیان پرداخت نشده است و در نهایت این ۲۷ پارک تعطیل شدند.

به گزارش خوزپرس، حمید سالمی در نشست با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت این هیات، اظهار کرد: هیات خوزستان عنوان هیات برتر کشور در سال ۹۵ معرفی شد و در حالی به این عنوان دست پیدا کردیم که در سال گذشته در اداره‌کل ورزش و جوانان استان مراسمی برای تجلیل از هیات‌های برتر استان برگزار شد ولی نامی از هیات همگانی خوزستان برده نشد.

وی افزود: ما نیاز به تقدیر و تشکر نداشتیم ولی سال‌ها است که بدون این‌که ریالی دریافت کنم، خدمت کردم اما وقتی هیات ما جایی در بین برترین‌های استان نداشت، باید پاسخگوی همکارانی می‌بودم که بسیار تلاش می‌کنند. پس از این‌که موفق شدیم عنوان نخست را بین هیات‌های استانی سراسر کشور به دست آوردیم، خوشحال شدم، زیرا این مهم در حالی اتفاق افتاد که استان‌های دیگر از نظر شرایط آب و هوایی و امکانات بهتر از خوزستان بودند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با اشاره به سند تحول، تعالی و آینده‌نگری فدراسیون، گفت: این سند باعث تحول در ورزش همگانی شده است و افتخار ما محسوب می‌شود و قرار است تمام فعالیت‌های هیات خوزستان نیز با توجه به همین سند به انجام برسد.

وی در پاسخ در ادامه درباره جوایز مربوط به همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، عنوان کرد: اگر جوایز نباشد، مردم حضور پیدا نمی‌کنند و بارها نیز فدراسیون در جلسات اصرار داشته است که جوایز را بیشتر کنیم. سال گذشته که پیاده‌روی خانوادگی را داشتیم، استاندار اعلام کرد که هزینه جوایز و خودرو را من می‌دهم که به همین صورت هم شد و جوایز شهرستان‌های شوش، آبادان و اندیمشک را خود او داد و اکنون نیز دستور داده است که جایزه دو پراید مربوط به همایش فرودین‌ماه اهواز داده شود. ما نیز علاقه‌مند هستیم که جوایز مربوط به پیاده‌روی‌ها ریزتر شده ولی به موقع به دست مردم برسند.

سالمی در خصوص فضاهای ورزشی در سطح شهر اهواز هم گفت: متاسفانه مشکلات ما در اهواز با شهرداری بسیار است و همیشه تحت فشار هستیم. دکتر شریعتی نیز بسیار تاکید دارد که فضاهای ورزشی زیاد شوند و برای سلامتی مردم فعالیت کنند، ضمن این‌که او دستور داد که در ۲۷ شهرستان نیز جاده سلامتی احداث شود ولی متاسفانه شهرداری‌ها این کارها را انجام نمی‌دهند و فضاهای ورزشی سطح شهر اهواز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی افزود: ۲۷ ایستگاه ورزشی در سال ۹۵ در سطح شهر اهواز احداث شد و قرار شد بودجه آن که ۱۲۰ میلیون تومان بود توسط شورای شهر تامین شود و آقای آهن‌جان، معاون شهردار نیز قول داد که هزینه‌های مربوط به حق‌الزحمه مربیان این ایستگاه‌ها را پرداخت کند ولی نزدیک به ۹ ماه است که حق‌الزحمه مربیان پرداخت نشده است و در نهایت این ۲۷ پارک تعطیل شدند.

سالمی بیان کرد: در این زمینه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نامه‌ای به استاندار نوشت و اشاره داشت که با توجه به تعطیلی ایستگاه‌های ورزشی، سلامت مردم با مشکل مواجه خواهد شد و استاندار نیز نامه‌ای به شهردار نوشت که حق‌‌الزحمه مربیان ایستگاه‌های ورزشی پرداخت شود ولی شهرداری حتی به دستور دکتر شریعتی هم توجه ندارد. امیدوارم استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان موضوع را پیگیری کنند تا مشکل حل شود.

مسئول کانون پیشکسوتان ورزش خوزستان در پاسخ به این سوال که کتابچه پیشکسوتان چه زمانی آماده خواهد شد؟ عنوان کرد: در هر مراسمی که داشته‌ایم از پیشکسوتان خواسته‌ایم که زندگی‌نامه ورزشی خود را به ما تحویل دهند ولی تاکنون استقبالی صورت نگرفته است و تنها خود من زندگی‌نامه‌ام را تهیه کرده‌ام که در آستانه آماده شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به این‌که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از نامگذاری سالن‌های ورزشی به نام پیشکسوتان ورزش استان خبر داده بود، اکنون این کار در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: قرار شد برای حرمت‌گذاری به پیشکسوتان، ۲۵ پروژه به نام پیشکسوتان ورزش خوزستان نامگذاری شود که این کار در مرحله نهایی به سر می‌برد و قرار شد اسامی پیشکسوتان را در آینده نزدیک به مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کنیم.

ایسنا