دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر اظهار داشت:  در این محل بخش مغز و اعصاب را راه اندازی کردیم و ظرف ۳ ماه ۴۸ تخت را فعال کردیم. کد ۷۲۴ را در شهرستان فعال کردیم که مدیریت سکته های حاد مغزی را به خوبی کنترل و درمان می کنیم. البته ذکر این نکته که در همان ساعات اولیه بروز حادثه بیمار به بیمارستان برسد بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با راه اندازی کد ۷۲۴ را در شهرستان شوشتر مدیریت سکته های حاد مغزی را به خوبی کنترل و درمان می کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر بیان کرد: در بخش درمان و در بیمارستان الهادی nicu با ظرفیت ۷ تخت افتتاح کردیم که پذیرش ما و مراجعین بیش از ظرفیت بود به همین دلیل هم اکنون در حال اتمام دومینnicu  یا همان بخش مراقبتهای ویژه نوزادان هستیم.

وی اظهار کرد: برای این بخش علاوه بر شوشتر، ما شهرهای شمالی استان را نیز تقریباً پشتیبانی می کنیم و به طور مرتب بیماران بسیاری به ما مراجعه می کنند. انشاءالله ظرف ۲ ماه آیندهnicu  شماره ۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تک رشته ای بودن بیمارستان الهادی در گذشته عنوان کرد: تلاش ما از ابتدا بر گسترش و توسعه این بیمارستان بود به همین دلیل بخش آی سی یو را به امید خدا فعال خواهیم کرد چرا که به دلیل نبود آن مجبوریم بیمار را به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل کنیم که شرایط جالبی نیست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از بهره برداری از بلوک های زایمانی به زودی در این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به هدف ما مبنی بر ترویج زایمان طبیعی و با توجه به اینکه یکی از سحت ترین شرایط برای خانم های باردار خواهد بود، سعی ما بر این بود که با راه اندازی بلوک های زایمانی vip این سختی را تا حدی کاهش دهیم و مادر و نوزاد را در بهترین شرایط تحت کنترل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این بلوک های زایمانی در حد یک هتل به اجرا درآمده اند و دارای سرویس، تلویزیون، تخت، مانیتورینگ و… نیز هستند و انشاءالله به زودی نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی اظهار کرد: در بخش سونوگرافی بیش از ۱۳ هزار نفر از ابتدای امسال تا کنون به ما مراجعه کردند و با قیمت و تعرفه دولتی به آن ها خدمات داده ایم. این نشان دهنده این است که اقدامات در بخش درمان در شوشتر نیاز اساسی مردم بوده و الان مردم در حال بهره برداری از این خدمات هستند.

وی در ادامه از ورود دستگاه ام آر آی به کشور ابراز خوشحالی کرد و اذعان داشت: این دستگاه در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد است و در حال انجام کارهای ترخیص می باشد. همچنین ساختمان های ام آر آی و سی تی اسکن نیز در حال کار هستند و پیمانکار با سرعت روند اجرای پروژه را دنبال می کند.

دکتر ابول نژادیان از دو اتفاق مثبت هم خبر داد و گفت: امسال و تا پایان سال جاری قول به نتیجه رساندن اسکن هسته ای را می دهم و انشاءالله نقطه شروعی برای این قضیه در نظر خواهیم گرفت. همچنین مجوز بخش آنژیوگرافی دریافت شده اما شرط لازم برای راه اندازی آن ایجاد بخش قلب است که امیدواریم با کمک خیرین به این مهم دست یابیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گذری هم بر حوزه بهداشت این دانشکده زد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی شهروندان ایجاد شده است. ۱۹ پروژه بهداشت در قالب مراکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت و مراکز شهری در نظر داریم که همگی یا آغاز شده اند یا مراحل پایانی خود را سپری می کنند.

وی افزود: در بحث آموزش هم ساختمان پیراپزشکی فعال شده است، سوله ورزشی دانشجویان و مجتمع آزمایشگاهی هم از جمله اقداماتی خواهد بود که برای پیشبرد اهداف آموزشی در حال انجام هستند.

ابول نژادیان خاطرنشان کرد: یک دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی برای محیط روستایی خریداری شده که با امکانات خوب و ایده آل به طور رایگان و چرخشی در روستاها به انجام خدمات خواهد پرداخت. همچنین ۳ دستگاه آمبولانس با شرایط مناسب و استانداردهای روز به مجموعه دانشکده علوم پزشکی افزوده شده است.