سید رضا موسوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اهواز درباره شروع به کار شورای پنجم اظهار داشت: با توجه به اینکه پس از تأیید شورای نگهبان باید روند قانونی ابلاغ توسط ریاست جمهوری و وزیر کشور طی شود و پس از ابلاغ ریاست جمهوری، شورای چهارم به صورت رسمی و قانونی پایان خواهد یافت لذا این مصوبه به این دوره نمی‌رسد و ۱۲ شهریور ملاک تغییر شوراها وفعالیت شورای پنجم از ١٢ شهریور شروع می‌شود.

وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی قرار شد اصلاحاتی در قانون شوراها انجام پذیرد از جمله اینکه دوره شورا همزمان با ریاست جمهوری شروع و اتمام یابد که این قانون دیروز به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس شورای اسلامی استان به بند قانونی این موضوع اشاره کر و گفت: بر بنیاد اصل صد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
رییس جمهور موظف است مصوبات مجلس یا نتیجه همه پرسی را پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به وی امضاء کند وباتوجه به اینکه از زمان ابلاغ ریاست جمهور جهت اجرا و انتشار آن در روزنامه‌ها حداقل دو هفته‌ی بعد قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

موسوی تصریح کردصحبت‌های مهندس چمران رییس شورای شهر تهران نیز در واقع به این نکته اشاره داشت که قانون تأیید شده ولی باید ابلاغ شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد.
انتهای پیام/