مدیرعامل موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: هیات مدیره موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) به تازگی تصمیم گرفته که ارتقای سطح تحصیلی افراد تحت حمایت و تبدیل شدن آنها از دانش آموز به دانشجو در زمینه توانمندسازی در ۲ محور اساسی حرفه‌ای و اعتقادی نیز وارد میدان شود.

به گزارش پایگاه خبری خوزپرس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر صادقی خوزستانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: این حضرت به کریم اهل بیت(ع) معروف است و در روایات انفاق و صدقات به محرومان و نیازمندان فراوان وارد شده است.

وی با اشاره به این‌که رسالت اصلی موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) رسیدگی به مشکلا معیشتی و درمان ایتام و نیازمندان است، بیان کرد: این موسسه از سال ۸۱ با حضور مسئولان استانی افتتاح شده و مردم اهواز او را با دو موضوع درمان و مراسمات حسینیه آن در شب‌های قدر می‌شناسند.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: باتوجه به اساسنامه اهداف این موسسه ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش‌‌آموزان ایتام و خانواده‌های تحت پوشش همچنین توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وی بیان کرد: بنا است که در بخش درمان موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) مرکزی برای دیالیز ایجاد شود که در این زمینه کارشناسانی از تهران حضور پیدا کرده‌اند و امید است که در آینده نزدیک چنین اتفاقی رخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خوزستانی با بیان این‌که سالانه بیش از ۵۰۰ خانواده و یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز نیز به صورت ثابت تحت پوشش هستند، ادامه داد: ۸۰ درصدی افراد تحت حمایت موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) ایتام و مابقی آنها نیز بدون سرپرست هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) اولویت جذب برای حمایت را سادات برشمرد و افزود: در هیات مدیره و موسس تصمیم گرفته شد افرادی که از کمیته امداد یا بهزیستی خدمات معیشتی دریافت می‌کنند نیز می‌توانند در صورت واجد شرایط تحت حمایت ما قرار گیرند.

وی درباره نحوی جذب افراد نیازمند و ایتام عنوان کرد: در این موسسه واحد پذیرش و مددکاری وجود دارد و در صورتی که خانواده‌ای مراجعه و درخواست حمایت کند این گروه تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و در صورت اطمینان از نیازمندی حمایت آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خوزستانی عنوان کرد: طی مدت اخیر نیروی انتظامی در جهت عدم سوء استفاده برخی افراد از موسسات خیریه‌ای وارد عرصه شده و نیاز دیده که در صدور مجوزها باید دقت بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) محل درآمد و اعتبارات این موسسه را تماما مردمی و از طریق صندوق صدقات، عضویت‌ها، نذورات، کفارات، وسایل دست دوم خانه دانست و ادامه داد: در این موسسه مساله وقف و موقوفه بودن وجود ندارد و تمامی آن هدیه است.

وی عنوان کرد: هیات مدیره موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) به تازگی تصمیم گرفته که ارتقای سطح تحصیلی افراد تحت حمایت و تبدیل شدن آنها از دانش آموز به دانشجو در زمینه توانمندسازی در ۲ محور اساسی حرفه‌ای و اعتقادی نیز وارد میدان شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خوزستانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع)، ادامه داد: جیره غذایی افراد تحت پوشش، کمک وسایل خانگی و عمرانی، اردوهای زیارتی و درون استانی از جمله این موارد است.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: هر دو ماه یک بار جیره غذایی بین حدود ۵۰۰ سرپرست و خانواده توزیع می‌شود؛ در سطح شهر اهواز بالغ بر ۷ هزار صندوق صدقات فعال داریم.

به گزارش خوزپرس: افراد خیر و نیکوکار می‌توانند جمت حمایت و کمک‌های مالی به ایتام و نیازمندان از طریق این موسسه به آدرس اهواز، زیتون کارمندی، خیابان حجت، بین زیتون و زیبا مراجعه و از نزدیک ضمن بازدید از مجموعه و دریافت گزارشات، کمک‌های خود را ارائه دهند.