کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: شهر اهواز المان های شهری و طراحی های خاص موردنیاز یک کلانشهر را ندارد.

سمیرا جلیلی اظهار کرد: شهر اهواز بیشتر به یک باغ وحش نیاز دارد چون در حال حاضر برای بیشتر میادین این شهر از المان حیوان های مختلف از جمله شیر و اسب استفاده شده است.

ساختارهای شهر اهواز اشکال دارد،

کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: خیلی از ساختارهای شهر اهواز از نظر شهری دچار اشکال هست که از آن جمله می توان به ضعف در ساخت و ساز پیاده روها اشاره کرد؛ این پیاده روها باید یک و نیم متر باشند ولی برخی مواقع از این استاندارد کمتر و یا گاهی بیشتر است.

جلیلی افزود:ارتفاع هر مانع باید ۱۵ سانتی متر باشد ولی مانع های شهر اهواز مثل کوهان شتر هستند؛ هرچند همین مانع استاندارد هم نباید داشته باشیم و کمیسیون فرهنگی باید برای فرهنگ سازی در زمینه ترافیک شهری برنامه ریزی داشته باشد.

لزوم برون سپاری در شهرداری ها/ نظارت نباید فراموش شود

وی بیان کرد: شهرداری اگر به دنبال موفقیت است باید برون سپاری را سرلوحه کار خود قرار دهد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که نظارت لازم نیز در مسیر این برون سپاری داشته باشند.

جلیلی عنوان کرد: بیشترین ایراد به شورای شهر فعلی در اهواز عدم نظارت بر شهرداری است و اگر این نظارت ها را به خوبی انجام می دادند دیگر مشکلات فعلی پیش نمی آمد.

عدم شفاف سازی آمار مالی در شهرداری ها و شورای شهر

کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز  عنوان کرد: در قانون آمده که هر ۶ ماه یکبار بودجه های هزینه شده در شورای شهر و شهرداری به اطلاع عموم مردم برسد ولی آیا واقعا چنین قانونی در حال حاضر اجرایی شده است.

پیشنهاد آخر :

پروانه بازسازی باید در مناطق حاشیه شهر رایگان اعلام شود تا با این برنامه باعث زیباتر شدن شهر شویم. چنین برنامه ای بهترین مشوق برای زیباسازی شهر است.