به گزارش خوزپرس، عبدالحسن مقتدایی امروز در نشست ویژه هماهنگی ستاد اربعین در مرز چزابه اظهار داشت: برای ۲ مرز چزابه و شلمچه در ایام اربعین حسینی شهردار منصوب می‌شود تا کار خدمات رسانی ویژه به زائران اربعین حسینی به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: این شهرداران ویژه تا چند روز پس از اربعین در منطقه مستقرند و به انجام امور لازم می ‌پردازند و به‌زودی حکم آنان صادر می‌شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: گشت‌های موتوری و امداد موتورسوار به همراه امکانات پزشکی ویژه در مسیر زائران اربعین حسینی هماهنگ می‌کنیم تا به صورت دقیق بر روندکار نظارت کنند.

وی افزود: گشت‌های موتوری باید آماده ارائه خدمات به شهروندان باشند.

مقتدایی گفت: به عنوان مسئولان استان خوزستان مسئول امنیت زائران کربلای حسینی در اربعین هستیم و باید قبل از فرا رسیدن موعد اربعین تمام دستگاه‌های امنیتی بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی از همه مسئولان ستاد اربعین خواست نسبت به امنیت فیزیکی و کلیه موضوعات امنیتی در ایام اربعین توجه بیشتر داشته باشند.

وی با اشاره به ازدحام فراوان عاشقان حسینی تاکید کرد: موارد احتمالی کندکننده حرکت زائران باید شناخته شود تا از قبل برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد تدابیری اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: تمامی امکانات لازم موجود در استان از یک هفته قبل از اربعین بسیج می‌شود تا بتوانیم به خوبی میزبان زوار باشیم.

وی با اشاره به ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها گفت: به زودی نشستی را با صنایع خوزستان و نفت برگزار می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم به روند خدمت رسانی کمک کنند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود تا زائران در مرز چزابه و شلمچه معطل نشوند و تلاش شود روانی حرکت جمعیت از ابتدا تا انتها حفظ شود.

وی تاکید کرد با توجه به شرایط خاص و برای پیشگیری از بیماری تمامی دستگاه‌ها و موکب‌ها باید از پذیرائی‌هایبهداشتی بهره ببرند.

استاندار خوزستان گفت: برخی اقدامات باید به‌صورت مشترک میان ایران و عراق اجرا شود ولی نمی توان منتظر آنان ایستاد چرا کهفرصت زیادی نداریم لذا باید پادر میدان عمل بگذاریم و از هم اکنون با برنامه ریزی به دنبال حل مشکلات باشیم.

وی باردیگر بر اهمیت خدمات رسانی به زائران اهمیت اشاره کرد و گفت: درباره تامین و پشتیبانی از سفر زائران اربعین حسینی نگرانی نداریم و انشاالله تمامی امکانات مقدور در استان در اختیار ۲ پایانه شلمچه و چزابه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تسنیم