به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، یدالله شمایلی در حاشیه بازدید معاون اول ریاست جمهوری از کانال آب انتقال شهید مهندس پور شریفی به عرصه های فوق بحرانی گرد وغبار در جنوب شرق اهواز امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای مرطوب کردن بخشی از اراضی عرصه های فوق بحرانی به مساحت ۴۰ هزار هکتار طول کانال ۴۴ کیلومتر است و عرض کف آن ۵۰ متر و در مقطع بعدی آن ۳۰ متر است.

وی افزود: در طی مراحل ساخت کانال چند عبور سنگین از کانال کوت امیر، نهر بهره و مالح، خط راه آهن اهواز بندر امام و چند خطوط لوله گاز و نفت، جاده های روستایی و نهرهای آبیاری کشاورزی در این منطقه عبور کنیم.

وی ادامه داد: شرکت های پیمانکاری و مشاوران اجرایی طرح مشغول به کار هستند تا طی روزهای آینده در فاز اول ۱۰ کیلومتر ابتدای کانال را افتتاح کنند.

مدیرعامل جهاد نصر درخوزستان بیان کرد: با احداث این کانال بخشی اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز را مرطوب میکنیم هرچند کارهای بیولوژیک و نهال کاری نیز باید انجام شود ولی چون زمان بر است باید کار مرطوب کاری نیز انجام دهیم.
شمایلی عنوان کرد: تامین آب این کانال از طریق مجتمع پرورش ماهی آزادگان انجام می شود و ۲۰ متر کعب بر ثانیه دبی آن است.

وی بابیان اینکه از دهم اسفند ماه سال گذشته عملیات ساخت این کانال را آغاز کردیم گفت: مردم منطقه همکاری خوبی در ساخت این کانال داشتند.

مدیرعامل جهاد نصر درخوزستان درخصوص نام گذاری این کانال اظهار کرد: پور شریفی یکی از فرماندهان مهندسی پشتیبانی جنگ بوده که افتخارات زیادی در دوران دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورده که برای گرامی داشت یاد وی و شهدای جهاد سازندگی این نام گزاری انجام گرفت.