به گزارش خوزپرس از دزفول، این کارخانه در راستای تولید بستر بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی ( کمپوست فاز ۳ ) به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال به منظور مصرف پسماند محصولات کشاورزی شامل کلش گندم ، باگاس نیشکر و کود مرغ به عنوان آلاینده های محیط زیست و تبدیل به کود آلی و غنی شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در دزفول راه اندازی شده است.
غلامعلی اسلامی زاده مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت کشاورزی جلگه دز ( قارچ دزفول) محل راه اندازی کارخانه کمپوست به خبرنگار ایرنا گفت:پسماند کمپوست پس از برداشت محصول قارچ خوراکی به عنوان یک کود آلی ، غنی ، ارزان و بدون بذر علف هرز در مزارع کشاورزی مصرف می شود.
وی میزان سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح را ۶۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۳۰۸ میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
اسلامی زاده ظرفیت اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این طرح را ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم عنوان کرد و گفت:شرکت کشاورزی جلگه دز سالانه چهار هزار و ۶۰۰ تن قارچ خوراکی ، ۸۰۰ تن بذر قارچ و از این پس نیز ۵۰ هزار تن کمپوست تولید می کند.
کارخانه تولید کمپوست به دست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و نیز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و نیز استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استانی و محلی افتتاح شد.
معاون اول رئیسی جمهوری برای سفری ۲ روزه عصر چهارشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.