به گزارش خوزپرس، آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: شهروندان نظام اسلامی از نظر عرفی،شرعی و قانونی حق یک محیط‌زیست سالم را دارند و حق تنفس راحت آنان نباید بر اثر مشکلات زیست‌محیطی سلب شود.

وی افزود: متاسفانه مشکلات زیست‌محیطی به سبب آلودگی صنایع نفت و فولاد و همچنین معضلات دیگر محیط‌زیست خوزستان نظیر خشکی تالاب‌های ارزشمند و دفع نامناسب پسماندهای شهری سبب ناراحتی مردم و به خطر افتادن سلامتی آنان را منجر شده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: تغییر اکوسیستم خوزستان هم به مشکلات دیگر محیط‌زیست خوزستان اضافه شده که باید مسئولان برای رفع مشکلات شهروندان خوزستانی تلاش کنند.

وی عنوان کرد: وضعیت آلایندگی خوزستان به یک بحران تبدیل شده است به گونه‌ای که در هنگام بارندگی هم مردم خوزستان به سبب باران‌های اسیدی و آلوده تنگی نفس پیدا می‌کنند.

آیت‌الله عباس کعبی اظهار داشت: بازرسی استان و دادستان عمومی کل کشور به موضوع مشکلات محیط‌زیست خوزستان وارد شده و آن را یک حد عمومی برای سلامت شهروندان اسلامی می‌دانند.

وی افزود: مسئولان استانی و کشوری باید برای جل بحران‌های زیست‌محیطی خوزستان به مردم پاسخ شفاف و دقیق داده ودر جهت رفع این مشکلات تمام تلاش خود را انجام بدهند.

عضو خبرگان رهبری گفت: حیات مردم وابسته به تنفس است و این کمترین حقی است که باید مسئولان در جهت آن تلاش کرده تا شهروند اسلامی از آن محروم نشود.

وی عنوان کرد: اقداماتی که تا کنون مسئولان استانی و کشوری در این زمینه انجام داده‌اند کافی نبوده و کارهایی در راستای اطمینان خاط مردم خوزستان از سوی مسئولان بهداشتی و محیط‌زیست خوزستان و کشور ناکارآمد بوده است.

آیت‌الله عباس کعبی اظهار داشت: همچنین باید شهرداری‌ها از ارزش افزوده کارخانه‌ها و دیگر صنایع خوزستان در جهت تقویت پوشش گیاهی و ایجاد فضای سبز شهری در جهت کاهش آلایندگی‌های این استان و همچنین بهبود وضعیت مراکز درمانی و بیمارستانی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین شهرداری اهواز به تعهد خود مبنی بر ایجاد یک کمربند سبز در اهواز عمل کرده و سبب کاهش مشکلات محیط‌زیست این کلانشهر شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: وضعیت مراکز درمانی و تجهیزات بیمارستانی در خوزستان ضعیف است و همچنین این مراکز از کمبود ظرفیت پذیرش بیمار برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: برای بهبود وضعیت درمانی و بیمارستانی خوزستان اعتبارات درمانی پاسخ‌گو نبوده و باید بخش خصوصی در این امر وارد شده و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

آیت‌الله عباس کعبی اظهار داشت: همچنین باید مسئولان محیط‌زیست استان و کشور به وضعیت نامناسب تالاب‌های ارزشمند خوزستان نظیر تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان توجه کرده و اقدامات جدی در این زمینه انجام بدهند.

انتهای پیام/