به گزارش خوزپرس،علی‌رضا شکرریز، رییس انجمن شعر اهواز در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان ـ در خصوص شرایط عمومی این جشنواره گفت: موضوع در هر دو بخش شعر و مجموعه شعر آزاد بوده و ارسال آثار در قالب‌های سنتی و آزاد بلامانع است. در ضمن گستره این جشنواره استانی است و شرکت‌کنندگان  باید اهل خوزستان باشند.

وی ادامه داد: مشخصات کامل فردی باید به همراه پیوست آثار ارسال گردد. همچنین کسانی که تمایل به شرکت در ٢ یا سه بخش رقابتی جشنواره را دارند لازم است ضمن ارسال مجزای آثار مشخصات فردی را نیز مجدداً ارسال کنند.

رییس انجمن شعر اهواز با اشاره به این که دبیرخانه جشنواره از پذیرفتن آثار تکراری و مخدوش معذور است افزود: دبیرخانه جشنواره حق چاپ تعدادی از آثار را برای خود محفوظ می‌داند و به تشخیص هیات داوران تعدادی از شاعران به عنوان شاعر برگزیده انتخاب می‌شوند.

شکرریز با الزامی دانستن حضور راه‌یافتگان به مرحله نهایی داوری در آیین پایانی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان ۹۴ است و دبیرخانه جشنواره موظف است وصول آثار رسیده را به ارسال کنندگان اعلام کند.

او ادامه داد: آثار باید از طریق پست‌های الکترونیکی زیر و به تفکیک قالب و در فرمت word2003 ارسال شوند:

پست الکترونیکی برای ارسال آثار در قالب‌های آزاد (نو): KHZ.7.new@gmail.com

پست الکترونیکی برای ارسال آثار در قالب‌های کلاسیک (سنتی): KHZ.7.classic@gmail.com

پست الکترونیکی برای مجموعه شعر: KHZ.7.collection@gmail.com

شکرریز در خصوص شرایط اختصاصی این جشنواره گفت: در بخش رقابتی شعر ارسال پنج اثر در هر قالب مورد علاقه شاعر الزامی است و کمتر از پنج اثر مورد داوری قرار نخواهد گرفت. همچنین در بخش رقابتی مجموعه شعر ارسال ٣٠ اثر در قالب یک مجموعه چاپ نشده در این بخش الزامی است و ضروری است که هیچ کدام از شعرهای مجموعه ارسالی پیش از این در کتاب مستقل شاعر چاپ نشده باشند. در این بخش به تشخیص هیات داوران به یک تا سه مجموعه شعر برگزیده کمک هزینه چاپ و انتشار اثر تا ۱۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از طریق وبلاگ انجمن به نشانی http://doshanbeasr.blogfa.com دریافت کنند.