به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، جمال عالمی نیسی در آئین رونمایی از سیستم پرداخت الکترونیک   نیز  با تبریک ایام الله دهه فجر و تقدیر از دکتر شریعتی در راستای ایجاد بستری مناسب جهت بهره‌وری بیشتر از رفاه اجتماعی در رابطه با بحث شهر هوشمند عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای با شرکت ایرانسل, وزارت ارتباطات و شهرداری کلان شهر اهواز برای استفاده از سیستم سامانه پرداخت الکترونیک نوشته شد که در آن اجرای طرح NFC و آغاز حرکت به سمت شهر هوشمند می‌باشد.
وی افزود: با تلاش‌های مجدانه شهردار اهواز دکتر سید خلف موسوی شاهد به سرانجام رسیدن این تفاهم نامه هستیم. و امیدواریم این طرح هرچه زودتر فراگیر شود تا در این راه پیشگام باشیم و در کشور کسب رتبه کنیم.
معاون پشتیبانی استانداری با توجه به ظرفیت‌های استان خاطرنشان کرد: استان خوزستان منابع مالی گسترده‌ای دارد و که یکی از آنها  منابع انسانی است و در این زمینه نیز بسیار غنی است بنابراین باید حرکت‌های بیشتری رو به جلو داشته باشیم و کارهای شهری را به نحو احسن انجام دهیم.
در ادامه این مراسم بشیری قائم مقام شهردار کلان‌شهر اهواز ضمن تبریک دهه فجر به ملت ایران و تشکر از وزیر ارتباطات و اطلاعات و مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: در راه اندازی این پروژه استانداری خوزستان، شهردار کلان‌شهر اهواز، اداره کل ارتباطات فناوری و شرکت ایرانسل همگام با هم تلاش کردند تا سیستم NFC در اولین اتوبوس درون شهری راه اندازی شود.
وی اظهار کرد: امروز خدمات پرداخت الکترونیک با استفاده از گوشی همراه در ناوگان حمل و نقل اتوبوس اهواز برای اولین مرتبه در کشور انجام شد. و درآن با راه اندازی یکی از اتوبوس‌ها به این سامانه شروع به کار کرد.
همچنین علی حیدری مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز گفت: با هماهنگی استانداری و شهرداری و تعدادی دیگر از نهادهای شهری یک ماه ونیم پیش مقرر شد ایرانسل خدماتی را از جنس داشته‌های خود  نظیر ارائه کیف پول خرد برای سفر در اتوبوس‌های درون شهری به شهر اهواز تگ نماید.
وی افزود: فناوری NFC یک نوع ارتباط رمزگذاری شده با برد کوتاه است که میانگین سرعت آن ۴۲۴ کیلو بایت بر ساعت می‌باشد. از این رو با زیر ساخت‌های موجود و پرداخت غیر تماسی در سامانه حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده
است.
حیدری ادامه داد: مهم‌ترین کاربرد NFC پرداخت پول از طریق گوشی هوشمند است. کاربر اطلاعات را وارد گوشی می‌کند و با نزدیک کردن به دستگاه plc اتوبوس‌های شهری پرداخت انجام می‌شود. این برنامه می‌تواند به مانند کیف پول خرد عمل کند.