به گزارش خوزپرس از شوشتر، دامپروری ۱۰۰۰رأسی نمونه خُتن با حضور سردار گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و دکتر سمالی زاده فرماندار شوشتر و جمعی از مدیران شرکت توسعه نیشکر و شهرستان شوشتر به بهره برداری رسید.

ناصر مجدی مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در این مراسم اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برنامه های متنوعی جهت سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی نیشکر دارد و در کشت و صنعت امام خمینی(ره) تقریباً این طرح ها تکمیل شده است که از این میان می توان به احداث کارخانه تولید MDF از باگاس نیشکر و همچنین احداث کارخانه خوراک دام شعیبیه که از الیاف ریز باگاس نیشکر به همراه ملاس نیشکر خوراک دام تولید می کند می توان اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه زنجیره تولید صنایع پائین دستی نیشکر بسیار گسترده است شرکت توسعه نیشکر بارها از سرمایه گذاران خصوصی و دولتی دعوت نموده و همواره اعلام کرده که بستر را جهت سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی نیشکر هموار می کند.
مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) با اشاره به سرمایه گذاری بیست میلیارد ریالی شرکت توسعه نیشکر در احداث این دامداری گفت: این پروژه در سطح دونیم هکتار و با رعایت جدیدترین استانداردهای روز دنیا با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات جانبی از نیشکر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره)، تحقیق وترویج استفاده از خوراک دام تولید شده از نیشکر، تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور به میزان۲۵۰تن در سال و اشتغال ۳۵نفر احداث شد.
مهندس مجدی در ادامه افزود: این شرکت برنامه هایی جهت کشت و سیلو کردن علوفه دامی و همچنین تولید خوراک دام از سرشاخه های نیشکر با عنوان “سیلاژ” را دارد همچنین ایجاد سیستم بسته بندی و تونل انجماد گوشت از برنامه های آتی این شرکت می باشد که انشاءلله این کار مهم هم به نتیجه خواهد رسید.
ایشان با اشاره وضعیت بیکاری در منطقه شعیبیه شوشتر ابراز امیداوری کرد که اگر احداث چنین دامداری هایی را در منطقه گسترش دهیم و یا به مردم درساخت دامداری های کوچک در منطقه کمک کنیم قسمتی از معضل بیکاری را در این منطقه مهار خواهیم کرد.

انتهای پیام/