به گزارش خوزپرس، علی زرافشان روز چهارشنبه در آئین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در منطقه عشایری چلگه تنگه چویل شهرستان باغملک اظهار کرد: این کارگروه با مدیریت معاون رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده که مصوبات خوبی در مورد مدارس شبانه روزی عشایر و دولتی داشته است.
وی افزود: عشایر با توجه به نوع و سبک زندگی خود به نوعی آموزش خاص نیاز دارند.
زرافشان تصریح کرد: آموزش و پرورش امسال برای نخستین بار مدارس عشایر و نظام تعلیم و تربیت عشایر را به تصویب شورای آموزش و پرورش رسانده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این مصوبه پیش بینی هایی در مورد توجه به تخصیص نیروی انسانی و منابع به این نوع مدارس صورت گرفته است.
وی گفت: رویکرد سال تحصیلی جدید، تعادل در توزیع منابع به بخش های مختلف آموزش و پرورش کشوراست.
زرافشان با اشاره به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اضافه کرد: با برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در ماه گذشته و با جابجایی در نیروهای انسانی این وزارتخانه، کمبود جدی در نیرو وجود ندارد و اگر هم کمبودی باشد با پرداخت اضافه تدریس به معلمان تامین می شود.
بنا به این گزارش در سال تحصیلی جدید ۹۸۰هزار دانش آموز خوزستان راهی کلاس های درس شدند.
آئین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در استان روز چهارشنبه با حضور معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش ، استاندار خوزستان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان و برخی مسئولان استانی در منطقه عشایری چلگه تنگه چویل از توابع شهرستان باغملک برگزار شد.