به گزارش خوزپرس، بارش باران در طی ۷۲  ساعت گذشته موجب آب گرفتگی و تغیان آب های سطحی در شهرستان شوشتر بوده است.

این بارش باران نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است و بارش باران تا شنبه ادامه دارد.

علی بابا احمدی درباره شدت باران در شهرستان شوشتر اظهار داشت: شدت بارندگی در ۲۴ ساعته گذشته ۵۵میلی متر و بیشترین شدت باران در شب گذشته در یک ساعت ۴۳ میلی متر بوده است.

وی افزود: در شهرستان شوشتر در ۷۵ میلی متر بارندگی در ۷۲ ساعت گذشته باریده شده است و اخطار لازم در اطلاعیه ۵ آبان به مسئولان شهرستانی داده شده است.

رئیس هواشناسی شهرستان شوشتر بیان کرد: این بارش باران نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده و بارندگی تا روز شنبه همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد قابل ملاحظه ادامه دارد.

حیدر نجفی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم درباره آبگرفتگی معابر و خیابان ها اظهار داشت:  شدت بارندگی در شهرستان شوشتر موجب آب گرفتگی در ۵ نقطه در شهرستان شوشتر شده است.

وی افزود: در بعضی از منازل نیز آب رفته ولی تمام دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل هستند.

فرماندار شوشتر بیان کرد: شدت بارندگی بسیار زیاد بوده و معمولا هیچ زیر ساختی کشش دفع این آب های سطحی و بارندگی را ندارد ولی شهرستان شوشتر لازم آماده باش است.

مهراب فلسفی زاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره آمادگی لازم آتش نشانی و نیروهای خدماتی در شهرستان شوشتر، اظهار داشت:سازمان آتش نشانی و تمام نیروهای مستقر در این سازمان در آماده باش لازم هستند و تا الان حادثه ای در شهرستان شوشتر رخ نداده است.

شهردار شوشتر افزود: بیشترین حجم آب گرفتگی در منطقه کوی نیرو و حد فاصل مسکن مهر است ولی در دیگر مناطق معابر و خیابان ها توسط نیروهای خدماتی و موتوری باز شده است.

منبع:تسنیم