عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در اهواز  با تشریح برگزاری جلسه تعدادی از نمایندگان خوزستان با آخوندی وزیر راه اظهار کرد: در این جلسه مشکلات فرودگاه های خوزستان و راه آهن جنوب با حضور نمایندگان خوزستان به وزیر راه گزارش داده شد.

وی افزود : با توجه به قدیمی و فرسوده بودن خط آهن درود و اندیمشک و کاهش سرعت قطار در این محور بحث دو خطه شدن خط آهن درود – اندیمشک مطرح شد که وزیر راه نیز درباره این موضوع موافقت خود را اعلام کرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه پیرامون اتصال دزفول به خط راه آهن سراسری توضیحاتی مطرح شد و وزیر راه دستورات لازم را به مدیر عامل جدید راه آهن جهت تکمیل و تسریع در اتمام پروژه صادر کرد تا اتصال دزفول به خط راه آهن سراسری هر چه سریع تر وارد فاز اجرایی شود.

پاپی زاده با اشاره به  موافقت وزیر راه جهت احداث خط آهن بین شهری در خوزستان گفت: از دیگر مصوبات این جلسه موافقت وزیر راه جهت احداث خط آهن بین شهرهای خوزستان بود که جهت سهولت در ارتباط بین شهرهای خوزستان یک خط آهن پرسرعت با سرعت ۱۴۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت احداث می شود.

وی تصریح کرد : خط آهن بین شهری جهت تسهیل در حمل و نقل بین شهرهای خوزستان ضروریست و با توجه به وجود بنادر و همچنین مناطق آزاد در جنوب استان و همچنین شرکتهای تولیدی و کشت و صنعت در شمال خوزستان میتواند در سرعت بخشیدن به ترابری و همچنین حمل و نقل مسافر و بار تاثیری بسزایی داشته باشد.

نماینده دزفول عنوان کرد: خط آهن بین شهری در استان خوزستان به زودی وارد مراحل اجرایی می شود که دزفول تیز در نقطه آغازین آن قرار گرفته می شود.

انتهای پیام/