به گزارش خوزپرس، هاشم بالدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارندگی قابل توجه از روز سه‌شنبه، با در نظر گرفتن احتمال بروز مشکلات ناشی از بارندگی، در دو روز گذشته اطلاعیه‌ای مبنی بر آغاز بارندگی در سطح استان خوزستان صادر شد که دیروز بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان، این اطلاعیه تبدیل به اخطاریه شد.

 

وی افزود: این اخطاریه روز گذشته به فرمانداران سراسر استان ابلاغ شد تا در زمینه پیشگیری از حوادث احتمالی، هماهنگی و آمادگی لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: طی روز گذشته طوفانی در مناطقی از شوش به ویژه روستاهایی از این شهرستان موجب قطعی برق در ۱۳ روستا شد. در پی این وضعیت، تیم‌های عملیاتی اقدامات خود را از شب گذشته آغاز کردند و آخرین گزارش حاکی از رفع مشکل در بیشتر روستاها است و تنها مشکل حدود ۴ روستای باقی مانده که هم اکنون مسئولان مربوطه در حال رفع مشکل قطعی برق در این روستاها هستند.

 

بالدی عنوان کرد: از شب گذشته تاکنون شاهد بارش‌های شدیدی در برخی شهرستان‌های خوزستان از جمله شوشتر بوده‌ایم. بارندگی ۱۳ میلیمتری در شوشتر موجب آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به کشاورزان در برخی مناطق شد که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با صندوق بیمه، ضمن برآورد و محاسبه خسارات وارده به کشاورزان تمهیدات لازم جهت جبران خسارت انجام خواهد شد.