به گزارش خوزپرس از اهواز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر شنبه در این آیین در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره قیصر امین پور افزود: قیصر از جمله شاعرانی است که حامی بزرگ ولایت بود.
محمد جوروند ادامه داد: همه شاعران بزرگ ایران زمین به شرافت ، انسانیت و ویژگی بارز انسانی قیصر اذعان دارند و نجابت و شرافت در اشعار این شاعر فقید برای همگان واضح است.
وی با اشاره به فرصت کم مسئولیت خود در منصب مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستانگفت:امیدواریم در سال آینده کنگره کشوری در شهرستان گتوند در سالگرد درگذشت این شاعر بزرگ برگزار شود.
وی همچنین افزود: برای ساخت بنای آرامگاه دکتر قیصر امین پور زحمات زیادی کشیده شده است و ضمن اینکه توسعه و تکمیل بنای آرامگاه این شاعر فرهیخته نیز در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه قیصرامین پور متعلق به جهان اسلام ، ایران و فارسی زبان ها است به گتوندی بودن او افتخار می کنیم و این یک حقیقت و واقیت تاریخی است .
سهراب گیلانی افزود: قیصر شخصیتی ملی بلکه در رشته خودش فرا ملی است و افتخار می کنیم به این بزرگمرد شاعر معاصر ملی تاریخی و شخصیت او به قدری بزرگ است که رهبر معظم انقلاب از او تقدیر کردند.
وی تاکید کرد: مسئولان کشوری و استانی باید کنگره قیصر را با رویکرد ملی برگزار کنند تا برای نسل های آینده باقی بماند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در پایان با اشاره به وضعیت آرامگاه دکتر قیصر امین پور بر توسعه این بنا تاکید کرد و افزود: آرامگاه قیصر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .
در ادامه این مراسم شعرای استان خوزستان به شعر خوانی پرداختند و در پایان این مراسم از شعرای برتر تجلیل بعمل آمد.
به گزارش کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی نیز به مناسبت نهمین سالگرد دکتر قیصر امین پور با حضور استاد غلامحسین امیر خانی رئیس انجمن خوشنویسان کشور در تالار همایش های قیصر امین پور در زادگاه وی گتوند برگزار شد و هنرمندان و خوشنویسان استان خوزستان آثار خود را به نمایش گذاشتند.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه های ناگهان (۱۳۷۲)، گل ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. گزینه اشعار او هم در سال ۱۳۷۸ منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶)، از دیگر آثار او هستند.
قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در تاریخ ۸ آبان ماه سال ۱۳۸۶ درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

ایرنا