احمد شهرانی/ رییس سابق آموزش و پرورش شوشتر
از گذشته سخن گفتن کار آسانی نیست چرا که نمیدانم پاسداران مخلص دیروز تا چه اندازه بر روی اصول دینداری و انقلابی خود باقی مانده اند. آنان که تا دیروز همرزمان یکدیگر در جبهه های جنگ علیه دشمن خارجی بودند راستی آیا امروز هنوز بنا بر همان عقیده “هل من ناصر ینصرنی” خود هستید که بتوانید برای ساختن جامعه ای پویا، یکبار دیگر ندای هل من ناصر را در کنار همرزمان قدیمی خود سردهید؟ و یا بغض و کینه های شخصی و تعصبات توخالی قومی جای آن همه عقاید ناب محمدی را گرفته است. انّ اکرمکم عند الله اتقیکم.
 سخن گفتن از گذشته آسان نیست! یادآوری آن همه پاک طینتی ، مناعت طبع ، برادری و تواضع و فروتنی که بازار رایج آدم های جبهه و جنگ بود آسان نیست. خاطرات آدم های ساده و بی آلایش و بی ریای سنگرهای مملو از عطر امّن یُجیب، که بدور از حبّ جاه و مقام دنیوی، جانشان را در طبق اخلاص نهادند.
راستی آقای گیلانی نماینده محترم، من و شما به عنوان بازماندگان از آن جبهه ها چقدر صداقت و راستی را با خود به همراه آورده آیم تا امروز در کنار هم و نه در مقابل هم بتوانیم به دور از حب و بغض های شخصی، نسل آینده ساز را که امروز در دستان ماست، بسلامت به سرمنزل مقصود برسانیم؟
جناب اقای گیلانی شما بعنوان نماینده شهرستان شوشتر چقدر به دور از حب و بغض و به دور از غرض ورزی های شخصی و فقط برای رضای خدا برای حل مشکلات بیشمار و شاید یک در هزار آن تلاش خالصانه نموده آید؟
امروز که آموزش و پرورش در چنگال مشکلات خرد و کلان گرفتار است چقدر به دور از تعصبات خود ، گره های آموزشی و مشکلات منابع انسانی را رفع نموده آید؟ یا سعی در رفع آن نموده اید؟ شما که شعار های مردمی و تغییر برای پیشرفت را سرلوحه کارتان قرار دادید با کدام شعار مردمی و به استناد به کدام رفتار دینی و شریعت محمدی به تخریب افراد و عملکرد مثبت انسان های زحمتکش در آموزش و پرورش پرداخته آید؟ کدام شرح وظیفه قانونی به شما این اجازه را داده که اینگونه مغرضانه به قضاوت نیروهای مخلص آموزش و پرورش بپردازید؟
اقای گیلانی ! نمیدانم شما در نمایندگی خود بدنبال کدام مطالبه هستید که علیرغم تماس ها و درخواست های مکرر بنده برای جلسه و نشست جهت حل مشکلات عدیده آموزش و پرورش حاضر به همراهی نشدید؟ اینکه بخاطر وجود کسی که شما بنا بر سلیقه شخصی از او خوش تان نمی آید می توانید بگویید که پایبند شعارهای مردمی هستید و نه شخصی و برای حل مشکلات آموزش و پرورش فارغ از اینکه چه کسی  رئیس است اگر البته هدفتان خدایی باشد قدمی بردارید؟
آقای گیلانی ! چه شده است که شعارهای زمان تبلیغات انتخاباتی همه جهت خدمت به خلق خدا است و بعد از آن هدف سلیقه های شخصی می شود و مطامع افراد و سلیقه های شخصی عده ای فرصت طلب حرف اول را میزند.
جناب آقای گیلانی ! به یاد گذشته های خالص و مملو از شور و برادری دوران دفاع مقدس، یکبار دیگر شما را برادرم خطاب می کنم.. برادر عزیزم ، آنچه که برایتان نوشتم قطعا پایانی نخواهد داشت. چرا که انسان وقتی در کشاکش خودبینی ها و خود خواهی ها قرار می گیرد بدون آنکه بداند فرو می رود !
تاسف بار است که می بینم برای این همه انرژی و تلاشی را که شما صرف تغییر جایگاه آدم ها نمودید که اگر یک صدم آن را صرف همراهی و همدلی و یکپارچگی و وحدت میان اقشار مختلف می کردید، اکنون هم شما و هم شهرمان جایگاه دیگری داشت .
برادر عزیزم، بنده با اذعان به اینکه همه پست ها، امانتی است از جانب خداوند که در اختیار ما قرار می گیرد و هر وقت خدا بخواهد این جایگاه را از ما خواهد گرفت، به شما برادر خوبم توصیه می کنم که طریق الی الله را پیشه کنید و از غرض ورزی های شخصی و کینه های قدیمی بدور باشید و در جهت صلاح خود و شهرستان گام بردارید که اعتقاد راسخ دارم به اینکه هر کس با نیت خیر برای مردم کار کند خداوند نیز خود او را کمک خواهد کرد. انشاءالله که هم شما و هم ما از خدمتگزاران صدیق و واقعی خدا قرار گیریم.شوشان