به گزارش خوزپرس از شوشتر، مصطفی سمالی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شوشتر اظهارکرد: در سال ۸۶ حدود ۱۵۰ نفر نیرو از شهرهای همجوار جذب آموزش وپرورش شهرستان شوشتر شدند که پس از گذشت مدتی بدون در نظر گرفتن کمبود نیروی انسانی شهرستان، ۹۰نفر آنان امسال با موافقت وزارت آموزش و پرورش به شهرستان های خود منتقل شدند.
وی افزود: کمبود نیروی انسانی در شرایط فعلی از مشکلات آموزش وپرورش شوشتر است که بر اساس رایزنی انجام شده مقرر شده تا در استخدامی جدید وزارت آموزش و پرورش سهمیه ای مناسب با کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش شهرستان با اولویت نیروی بومی اختصاص یابد.
رییس شورای آموزش و پرورش شوشتر ادامه داد: همه دستگاه های مرتبط باید در امر بهبود وضعیت آموزش شهرستان به کمک آموزش و پرورش آیند و استفاده از ظرفیت های شهرستان برای بهبود سطح آموزش ضروری است.
وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر آموزش و پرورش در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ شد و افزود:مدارسی که در طرح سرشماری مشارکت بیشتری داشته باشند از سرانه بیشتری برخوردار می شوند.
وی گفت:محوطه تمام مدارس شوشتر با همکاری شهرداری از محل مطالبات معوقه آموزش و پرورش از شهرداری، آسفالت می شوند.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان شوشتر نیز در این نشست اظهارکرد:آموزش و پرورش شوشتر در جذب نیروهای غیربومی و انتقال آنها هیچ نقشی نداشته و با افرادی که در این زمینه ضد مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کردند برخورد قانونی می شود.
احمد شهرانی افزود:آموزش و پرورش در شهرستان شوشتر با کمبود جدی نیروی انسانی روبه رو است که انتظار داریم مسئولان مربوطه در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش برای شوشتر سهمیه ای متناسب با نیاز در نظر بگیرند.
۷۱۵۹ / ۶۰۳۷