به گزارش خوزپرس از اندیمشک، فریدون حسنوند پیش از ظهر امروز در جشن عید سعید غدیر خم در حسینیه عاشورای اندیمشک با بیان اینکه تاریخ در حال تکرار است، اظهار داشت: متاسفانه در طول سال‌های اخیر برخی بر این باورند که مقاومت و دفاع از حرمین شریفه فقط دفاع و جلوگیری از سلطه تکفیری‌ها بر این اماکن مقدس است در حالی که این دیدگاه منطقی صحیح نیست و دفاع از حرمین اهل بیت(ع) دفاع از فرهنگ غدیر است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حضرت زینب (س) برای دفاع از ولایت و فرهنگ غدیر به اسارت رفت و ما باید بدانیم دفاع از ولایت و توسعه فرهنگ غدیر در استمرار و تعالی ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسیار مؤثر است و ما باید بیش از گذشته به این حوزه و فرهنگ توجه داشته باشیم.

وی گفت: امروز صهیونیست‌ها و استکباری‌ها و تکفیری‌ها، همانند غدیر و سال‌های حیات پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) در برابر پرچم و راه اهل بیت (ع) ایستاده‌اند و سعی بر تضعیف این منطق و باور دارند که این راه و باور امروز به مردم خطه مقاومت و سرزمین‌های اسلامی رسیده است.

حسنوند بیان کرد: جنگ عراق و سوریه در سال‌های اخیر به دنبال انحراف از فرهنگ غدیر و تبیین ارزش‌های معنوی و اعتقادی آن توسط کشورهای مسلمان است و اگر در قرن‌های گذشته، مفهوم ولایت فقیه جدی گرفته می‌شد و حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه‌نشین نمی‌شد شاید امروز جنگ‌های منطقه را شاهد نبودیم.

وی افزود: واقعه غدیر بیانگر مفهوم ولایت و منطق اسلام بوده اما در آن سال‌ها عده‌ای حضرت علی (ع) را که همواره همگام و همراه حضرت رسول (ص) را خانه نشین کرده و عالمین دینی را کنار گذاشتند تا مسیر و منطق خود را دنبال کنند و دوری از همین فرهنگ غدیر در آن سال‌ها زمینه ساز عاشورای حسینی شد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر واقعه غدیر به خوبی در آن سال‌ها تبیین و معرفی و از منفعت طلبی و ظلم افراد جلوگیری می‌شد عاشورای حسینی در تاریخ تکرار و به وقوع نمی‌پیوست و دیگر شاهد این واقعه جان‌سوز و تلخ تاریخ در این حوزه و مقوله نمی‌شدیم.

وی گفت: به همین جهت بر همه ما بیش از گذشته توجه به گرامیداشت اعیاد غدیر و قربان لازم است و همه برای پاسداشت هر چه بهتر ن باید تلاش کنیم چرا که اگر به این حوزه بی توجه باشیم به‌زودی شاهد تکرار این حوادث در کشور خود خواهیم بود به همین جهت باید برای دفاع از ولایت با تمام توان وارد عمل شویم.

حسنوند عنوان کرد: یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در توسعه فرهنگ غدیر توجه به گرامیداشت هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دهه محرم است و همه مردم و مسئولان باید برای پاسداشت هر چه بهتر آن وارد عمل شده و به همین جهت فضاهای شهری ما در این مقوله باید معنویت و فرهنگ عاشورا را برای تعالی فرهنگ اهل بیت (ع) به شهروندان معرفی و بیان کنند.