به گزارش خبرنگار خوزپرس از شوشتر، مصطفی سمالی روز یکشنبه در نشست ساماندهی و مدیریت پسماند شوشتر اظهار کرد: نخاله های موجود در حاشیه شهرها و روستاها باید توسط شهرداری ها و دهیاری جمع آوری و به محل تعیین شده انتقال داده شود.
وی افزود:شوشتر در طول سال پذیرای حضور گردشگران داخلی و خارجی می باشد و انباشت نخاله در سطح و حاشیه شهر زیبنده این شهر تاریخی و کهن نیست.
سرپرست فرمانداری شوشتر تصریح کرد:تمرین جمع آوری نخاله ها با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان هر ماه برگزار می شود تا وضعیت نامناسب انباشت نخاله های ساختمانی بهبود یابد.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در این زمینه ادامه داد:ارائه آموزش و اطلاع رسانی لازم نیز باید توسط شهرداری ها و دهیاری ها پیگیری شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر نیز در این نشست گفت:در زمان حاضر نزدیک به ۲۵هکتار نخاله ساختمانی وجود دارد که در ۳۰نقطه این انباشته شده است.
علی فتحی نیا افزود:با توجه به حجم زیاد نخاله انتظار داریم پاکسازی اولویت بندی شود و حاشیه رودخانه و ورودی های شهر در اولویت قرار گیرد.
در زمان حاضر نخاله ساختمانی در کشورهای توسعه یافته در چرخه مجدد برای مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می گیرد که این روند در جلوگیری از آلودگی محیط زیست تاثیرگذار است.
برخی از شهرهای استان خوزستان از جمله کلانشهر اهواز با معضل نخاله های ساختمانی و رهاسازی آن در محیط های شهری رو به رو هستند.