به گزارش خبرنگار خوزپرس در شادگان؛ در سالروز شهادت ششمین ستاره پرفروغ امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکر پاک دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در میان حزن و اندون مردم دارخوین از توابع شهرستان شادگان تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم که شماری از مسئولان محلی ، نیروهای نظام و انتظامی ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و سایر اقشار جامعه حضور داشتند پیکر این شهدای عزیز پس از اقامه نماز بر پیکر آنان در شهر دارخوین به خاک سپرده شدند.
فرماندار شادگان در این آئین با تقدیر از خون شهیدانی که آرامش امروز کشور مدیون رشادت ها و فداکاری های آنها است بیان کرد: وجود شهدای گمنام در این شهر فرصتی است برای کسانی که کمر همت بسته اند تا به مردم خدمت کنند و خدمت به شهیدان گمنام این سرزمین در ردیف برترین خدمت هاست.
بهروز فرج اللهی بابیان اینکه یکی از پیامدهای جنگ وجود پیکرهای بی نام و نشان است که بدون هویت به کشور بازمی گردند بیان کرد: بسیاری از رزمندگان اسلام برای دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی در جبهه های حق علیه باطل هشت سال جنگیدند و گمنام به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به پلاک های شهدا که سالها در خاک مدفون بود گفت: گاهی عده ای از رزمندگان پلاک های خود را قبل از شهادت یا پیش از عملیات جا می گذاشتند تا به کاروان گمنامان فاطمی بپیوندند کسانی که معتقد بودند اجری در گمنامی است که در نام داری نیست، این ها همان شهدایی بودند که در مسیر کسب درجات بالاتر در شهادت نیز از یکدیگر سبقت می گرفتند.
وی با تجلیل از همه شهدای این سرزمین به ویژه شهدای گمنام که بی منت وبی نام برای دفاع از این سرزمین خالصانه جنگیدند، حضور آنها را برکتی برای شهر و مردم دارخوین عنوان کرد و گفت:با استعانت از خون شهدا بیشتر از پیش و خالصانه قدم در راه آبادسازی این کشور شهید پرور و حفظ ارزشهای اسلامی داشته باشیم.
امام جمعه شادگان نیز در این مراسم ، عزت و اقتدار کشور را مدیون جانفشانی شهدای دفاع مقدس دانست و گفت: اگر کشورمان در منطقه ای پرآشوب مانند خاورمیانه از امنیت بالایی برخوردار است باید قدردان شهدای دفاع مقدس و خانواده آنان باشیم.
حجت الاسلام سیدمجید شرفی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود:با توجه به تهدیدات فراوانی که همواره از سوی دشمنان علیه کشورمان وجود دارد تنها راه نجات و رستگاری ، انتقال ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که کشور را در مقابل تهدیدهای بیگانگان بیمه می کند.
فرمانده ناحیه مقاومت شادگان نیز گفت: تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام در شهر دارخوین مایه افتخار و در ردیف بی نظیرترین عملیات فرهنگی است که نورانیت را به دل مردم هدیه خواهد کرد.
سرهنگ حسین خنافره، با اشاره به این موضوع که تشییع پیکر دو شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود اظهار داشت: در این مراسم باشکوه و معنوی مردم شهرستان شادگان با حضور پرشور خود بار دیگر با آرمان های نظام و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و به ندای مظلومیت شهدای هشت سال دفاع مقدس لبیک گفتند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان افزود:این دو شهید گمنام والامقام ۲۰ ساله در تک دشمن در فاو و شهید ۲۵ساله در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسیده اند.
تشییع پیکر ۱۲۷شهید گمنام دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ۲۳ استان کشور از جمله خوزستان تشییع و به خاک سپرده می شوند.

گزارش ناصر حکیمی

IMG-20160730-WA0001IMG-20160730-WA0000IMG-20160730-WA0003IMG-20160730-WA0001