به گزارش خوزپرس از اهواز، همایون یوسفی سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیگیری تقویت زیرساخت ها و مطالبات جوامع مختلف پزشکی از جمله پرستاران، پزشکان و بهورزان در اولویت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سلامت و مشکلات زیست محیطی از جمله نیازهای اصلی خوزستان است افزود: زیرساخت های بهداشت و درمان خوزستان ضعیف است و این ضعف زیرساخت ها در سفر دو سال گذشته ریاست جمهوری مورد تاکید قرار گرفت و وزارت بهداشت نیز در زمینه بهبود این زیرساخت ها تاکید زیادی داشته است.
یوسفی گفت: مهمترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان فرسوده بودن فضاهای فیزیکی در حوزه بیمارستان ها و مراکز درمانی است که در کل خوزستان به ویژه اهواز، باوی و حمیدیه یا فرسوده هستند و یا اصلا وجود ندارند که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای شاخص های بهداشتی خوزستان ادامه داد: در زمینه بهداشت آب و مواد غذایی، تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز، تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز آنها باید اقدامات لازم انجام شود.
وی گفت: مشکلات زیست محیطی، گرد و غبار، و مشکلات رودخانه کارون که حتی به طور مستقیم نیز به حوزه بهداشت مربوط نیستند با همکاری سایر دستگاه های مسئول مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.
یوسفی اظهار کرد: کانون های گرد و غبار در کشور مشخص شده اند و کنترل این کانون ها با روش های علمی طبق بررسی انجام شده می تواند در کاهش این معضل موثر باشد در نتیجه اجرای طرح در این زمینه به تامین اعتبار نیاز دارد.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای در ادامه مساله اشتغال را از مهمترین مطالبه های مردم عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال بومی در صنایع بزرگ خوزستان و پشتیبانی این صنایع که می تواند شغل های زیادی برای مردم ایجاد کند از اولویت های کاری است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان به عنوان محلی با توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری است از دولت می خواهیم که با توجه به وضعیت این استان و به ویژه استراتژیک بودن، سرمایه گذاری لازم در آن انجام شود.
یوسفی تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذاری باید امنیت سرمایه گذار و فضای مناسب کسب و کار ایجاد شود و کاغذ بازی اداری کاهش یابد.
وی در ادامه به جاذبه های گردشگری خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: سواحل دریایی بکر و همچنین سواحل دریاچه ای به ویژه در پشت سدها جاذبه های گردشگری خوبی هستند و همچنین وجود آثار تاریخی و نیز آثار دوران دفاع مقدس، زمینه را برای جذب هر چه بیشتر گردشگر مهیا کرده است.
وی افزود: خوزستان استانی است که از مهر و آبان تا فروردین و اردیبهشت ماه سال بعد تقریبا بهترین هوای کشور را دارد که با اطلاع رسانی و برنامه ریزی مناسب می تواند در جذب گردشگر موثر باشد و باید نمای خوبی از استان در کشور ارائه شود.
یوسفی در خصوص توریسم درمانی گفت: با توجه به همجواری خوزستان با عراق و برخی کشورهای عربی، در صورت ایجاد امکانات بیمارستانی و هتلینگ مناسب می توان در جذب توریسم درمانی که آورده مالی زیادی به استان دارد اقدامات خوبی انجام داد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص استخدام های غیر بومی اظهار کرد: هم اکنون با همکاری دستگاه های مربوطه در حال تهیه آماری از اشتغال های غیر بومی این استان هستیم که بر اساس آمار به دست آمده ،در خصوص بومی تر شدن اشتغال مطالبه می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مطالبه جدی با حفظ منافع ملی، بومی تر کردن مشاغل خوزستان است و امید است در این راه همه دستگاه های در خوزستان با ما همکاری کنند.