به گزارش خوزپرس، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری روز سه شنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر مطهر شهید نادر حمید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:سوریه به مثابه جبهه ای در مقابل کفر جهانی، استکبار و صهیونیسم بوده و این مساله اهمیت بسیاری دارد.
وی اضافه کرد:حضور نیروهای مجاهد و فداکار در سوریه امری واجب است در غیر این صورت صدمات زیادی به اسلام، مسلمانان و جبهه ولایت وارد می شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نقش ایران در سوریه روشن است و تا آنجا که مقدور بوده و تکلیف شرعی احساس کرده کوتاهی نکرده است.
آیت الله موسوی جزایری افزود: تکلیف حضور در سوریه برای مقابله با نیروهای تروریستی داعش و حفاظت و پاسداری از حرمین شریفین تنها مخصوص ایران نیست بلکه بر تمام مسلمانان فرض است.
مردم اهواز شامگاه دوشنبه در آیینی با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا از پیکر مطهر نادر حمید شانزدهمین شهید مدافع حرم این استان در فرودگاه بین المللی اهواز استقبال کردند.
شهید حمید به مدت ۱۵ ماه برای مبارزه با تروریست های تکفیری در سوریه حضور داشت.
پیکر مطهر این شهید روز سه شنبه از مقابل حسنیه عاشقان ثارالله اهواز تا حرم علی ابن مهزیار تشییع و برای خاکسپاری بنا به خواسته پدر به ویس منتقل شد.