به گزارش خوزپرس از خرمشهر؛ محمد رضا ساکت عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان لیگ فوتبال ایران مصوب کرد که مسابقه فینال جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر برای همیشه در شهر خرمشهر برگزار شود.

وی افزود: ورزشگاه مناسبی در خرمشهر با همکاری شرکت نفت و گاز اروندان آماده شده است. پیشتر ورزشگاه نواقص جزیی داشت که در مدت کوتاه با همکاری فرمانداری، استانداری، منطقه آزاد، فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برطرف شده است.

مشاور سازمان لیگ فوتبال کشور تصریح کرد: امروز با عملکرد خوب سازمان ها در جهت ساخت به موقع ورزشگاه این امکان فراهم شده تا شهروندان خرمشهری فینال جام حذفی بین استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان را از نزدیک تماشا کنند.

 نهادینه شدن جام حذفی در خرمشهر

ساکت اضافه کرد: با برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در خرمشهر، برنامه فرهنگی گرامیداشت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارج نهادن به ایثارگری های مردم خرمشهر نهادینه خواهد شد تا هرسال در تقویم سازمان لیگ فوتبال ایران فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرمشهر از کیفیت مناسبی برای برگزاری برخوردار است، گفت: انتظار داریم با همکاری صدا و سیما بتوانیم مسابقه را در وقت معین برگزار کنیم تا برنامه های  جشن قهرمانی و نورافشانی به خوبی نیز اجرا شوند.

مشاور سازمان لیگ فوتبال همچنین عنوان کرد: پیش بینی بر این است که روز قبل از فینال، کاپ قهرمانی ابتدا در یادمان شلمچه رونمایی شود و بعد از آن با کمک جمعی از رزمندگان و ورزشکاران خوزستانی به مسجد جامع انتقال داده شود.

ساکت ادامه داد: شب قبل از فینال برنامه میثاق جامعه فوتبال با شهدای دفاع مقدس و قهرمانان آزاد سازی خرمشهر برگزار می شود. همچنین قرار است مدال های مسابقه به شکل پلاک طراحی شده تحت این نام باشند. «سلام بر قهرمانی که مدالشان پلاکشان شد»؛ این شعار می تواند نوعی یادمانی از ارزش های دفاع مقدس باشد.

اختصاص غرفه فوتبال در موزه 

وی اضافه کرد: در موزه خرمشهر نیز یک غرفه ویژه به نام فوتبال ایجاد خواهد شد. در این زمینه قرار است توپ امضا شده مسابقه و دو تیم و بازوبند دو تیم به عنوان نماد نخستین فینال جام حذفی برای همیشه در غرفه موزه  خرمشهر به یادگار گذاشته شود. همینطور کاپ اهدا شده و نمونه ای از مدال ها در آن غرفه برای همیشه به یادگار گذاشته خواهد شد.

ساکت افزود: سازمان لیگ سال آینده به خرمشهر برای برگزاری جام حذفی یک سهمیه اختصاصی در نظر گرفته است. بر این اساس قرار شده یک تیم از خرمشهر در رقابت های جام حذفی شرکت داشته باشد.

حادثه اخیر در ورزشگاه اهواز اتفاقی بود

وی با بیان اینکه حادثه اخیر در ورزشگاه اهواز اتفاقی بوده است گفت: مردم خوزستان مردم ورزشی و فوتبال شناس هستند اگر اتفاقی در مکانی اتفاق افتاده باشد حتما در ساز و کارها مشکلی وجود داشته، لازم است مردم و مسئولان همت کنند تا با یک سازماندهی مناسب مسابقه جام حذفی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، زمان برگزاری فینال جام حذفی روز به روز نزدیک تر می شود و به نظر می رسد همه منتظر دیدن یک بازی جذاب بین دو تیم استقلال و ذوب آهن هستند.